startmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Ik heb de pc met windows XP van mijn partner in gebruik genomen en wil hem nu helemaal naar mijn eigen idee gaan inrichten. Het is even wennen/zoeken, want tot voor kort had ik nog windows 98. Hoe krijg ik het voor elkaar om de naam van de vorige gebruiker te wijzigen in mijn naam? Ik heb het geprobeerd, maar aangezien die map een systeemmap is, blijkt dat niet te kunnen. Hoe moet ik het nu gaan aanpakken. Ik vind het namelijk bijv. storend dat bovenaan het startmenu de naam van de vorige eigenaar staat vermeld in plaats van mijn eigen naam.

vr.gr.

Ga naar configuratiescherm>gebruikersaccounts>een account wijzigen>klik op de te wijzigen naam>dan naam wijzigen.
sucses

GEWELDIG! Opgelost! Heel erg hartelijk bedankt. Ik had niet gedacht dat het zo simpel kon zijn.

vr.gr.
Jacqueline

Ik stuit toch nog op een probleempje, dat ik niet opgelost krijg. Wanneer ik bijv. favorieten aanmaak in internet komen deze niet in mijn eigen map terecht maar in de map van de oude gebruiker onder documents and settings. Hoe kan ik dat veranderen?

Ik stuit toch nog op een probleempje, dat ik niet opgelost krijg. Wanneer ik bijv. favorieten aanmaak in internet komen deze niet in mijn eigen map terecht maar in de map van de oude gebruiker onder documents and settings. Hoe kan ik dat veranderen?

Misschien nog even voor de duidelijkheid. Ik heb nu onder documents and settings 2 aparte mappen: 1 map met mijn naam (via configuratiescherm ben ik de beheerder) en nog 1 map van de oude beheerder. Ik merk nu dat de oude beheerder nog steeds invloed uitoefent, want de favorieten en de cookies gaan nog steeds naar de mappen die daaronder vallen. Misschien dat ik nu duidelijker ben en jullie me kunnen helpen???? :(

Misschien is het slimmer om even vers te starten.

Maak een nieuw gebruikersaccount aan met je eigen naam. Je krijgt nu wel verschillende mappen in documents & settings, maar op deze manier heb je wel je écht eigen account met eigen settings en documenten.

Ik heb voor mezelf een nieuwe gebruikersaccount toegekend als beheerder en ben dus "vers" gestart .
Nu ben ik bijna zover, dat ik mijn oude account (ook beheerder) wil opheffen maar stuit op het probleem dat alleen een administratorsaccount dat kan. Ik dacht dat dit een kwestie was van wijzigen van bevoegdheden van mijn oude gebruikersaccount, maar zo simpel blijkt dat niet te gaan. Ik heb ook geen idee hoe en waar ik bevoegdheden kan toekennen aan accounts, want ik kan daar niets over vinden. Tevens vraag ik me af of ik bepaalde programma's onder mijn oude gebruikersaccount (PPS, AVG etc.) automatisch kan laten copiëren naar de nieuwe gebruikersaccount. Oh ja, nog een vraag: wat moet ik doen om de pc mijn naam te geven? Ik kom de naam van de vorige eigenaar nog tegen namelijk.

B.v.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan