Startpagina blijft veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterretsiM

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
282
Elke keer als ik mijn computer opnieuw heb opgestart, is mijn startpagina veranderd. Ik heb Ad-Aware 6 al gedraaid, en het enige wat erin staat is Webhancer. Maar is dit niet een onderdeel Windows? Ik draai trouwens op Win XP Home.
 
Geplaatst door adnieuwenhuizen
Heb je na het intikken van http://www.startpagina.nl
helemaal onderaan op toepassen geclickt voor je IE hebt afgesloten?
Die startpagina zal toch weer terug komen.;)

@MisterretsiM,
Plaats een Hijack this log in de volgende topic;

klik --> Helpmij tegen spyware offensief (deel 5) <--klik.
Klik in de bovenstaande link op "Reageer op bericht".
Pak Hijack this eerst uit, voordat je het log daar gaat plaatsen!!!

In de link die hierboven staat, moet je goed het eerste bericht lezen!!!
Daarna plaats je daar ook het log van Hijack this.
Je vind daar ook de uitleg hoe je dat doet.
 
Ja, ik eerst op toepassen geklikt. En als ik dan explorer opnieuw opstart is er geen probleem. Pas als ik de computer opnieuw heb opgestart is mijn startpagina weer veranderd. Kunnen jullie mij misschien vertellen of mijn aanname, dat Webhancer een windows-onderdeel is, klopt? Ik ga gelijk een HJT-log plaatsen.
 
Use Ad-Aware to remove WebHancer, remove everything from the 'Communications' section in Windows Setup (Control Panel, Add/Remove software, Windows Setup), delete the Registry key HKLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2, reboot, put removed items from 'Communications' section in Windows

suc6
 
Geplaatst door MisterretsiM
Kunnen jullie mij misschien vertellen of mijn aanname, dat Webhancer een windows-onderdeel is, klopt?

Die aanname klopt niet. Webhancer is spyware.
 
Het log is inmiddels door de vraagsteller geplaatst in de juiste topic.:)
Nu ff wachten tot de experts daar reageren en de aanwijzingen goed opvolgen.
 
Ik ben tot deze aanname gekomen doordat ik, toen ik deze computer net had, adaware heb gedraaid, alles heb laten verwijderen. Daarna draaide internet niet meer. Pas toen ik spullen ging terugzetten kon ik weer op internet. En voor zover ik kon zien gebeurde dit pas nadat webhancer teruggezet was. Vandaar. Mijn HJT-log is inmiddels geplaatst, dus nu nog ff wachten.
 
Is inmiddels beantwoord door Pieter:)
 
Probleem is inmiddels m.b.v. de aanwijzingen van Pieter opgelost. Mijn hartelijke dank voor de geboden hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan