startpagina gekaapt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr.bean.

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
hallo mensen , ik ben nieuw hier , jullie site-adres gekregen van een vriend .
mijn probleem is , en ik weet niet of ik onder spyware of (anti)virus moest posten , dat sinds een 3 tal dagen mijn normale startpagina telkens overgenomen wordt door windows microsoft update . nu hoor ik dat er voor windows 98 al 2 a 3 jaar geen updates meer zijn en toch komt die pagina zo om de 2 a 3 maanden ongewenst na het opstarten op mij computerscherm te staan . voordien ging die update pagina na het kruisje aanklikken voor een lange tijd weg . nu niet meer .als ik op de bovenste balk "extra" aanklik , en daarna "internet opties" , dan zie ik dat mijn startpagina www.start.be nog altijd vermeld staat als starter . maar als ik de internet explorer aanklik is het http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp die zijn plaats in neemt . heb al norton , x-cleaner en ad-aware doen lopen , maar niets helpt .ik ben een groentje en begrijp niets van computers , behalve surfen en mail verzenden . als er iemand mij kan helpen , liefst in een voor mij begrijpelijke taal , zou dat natuurlijk zeer fijn zijn .
alvast bedankt voor de aandacht .
mr.bean.

nee jeroen , het is nu al een drietal dagen dat ie er telkens terug is . voordien was ie wel telkens weg .
mr.bean

Idd, heb het vorige bericht verwijderd, had niet alles goed gelezen.
Ik blijf wel volgen wat de oplossing is.
Misschien kan je, ook al zijn er dan geen updates meer voor win98, toch eens proberen te updaten. Kan zijn dat da nadien weg is.
Maar het is maar een gok hoor, ik zou het anders echt nie weten.

Greetz : Jer:cool:en.

P.S. : Welkom op helpmij.nl. Je zal hier veel antwoorden vinden.

Laatst bewerkt:
Windows 98 is nog steeds up te daten! http://v4.windowsupdate.microsoft.com/nl/default.asp
Van nieuwere updates zijn wel alleen de kritieke verkrijgbaar. Er is ook een update die je waarschuwd als er nieuwe updates zijn, misschien doet die het.

Als je op je home knop drukt in IE welke pagina krijg je dan? En met welke knop / snelkoppeling, start je IE? (taakbalk, buroblad / knop start...)

Welk anti-virus programma heb je? Trend Micro bv kan ook bericht geven als er updates zijn.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
jeroen , ik had al gedaan wat je voorstelde , maar dat hielp niet .
egel , ik heb 2 zulke blauwe e knopjes ... eentje onderaan de computer en een op het scherm . nu gebeurt er iets raar , daarstraks klikte ik rechts op die blauwe e en dan op "openen" en dit verscheen www.search.msn.be/results.aspx?srch=105&FORM=AS5&q=Internet+Explorer
als ik "startpagina openen" klik dan komt die "v4.windowsupdate ........enz tevoorschijn .
mr.bean.
pst , sorry als het wat lang duurt alvorens ik antwoord , ben een trage schrijver .
heb norton .

Laatst bewerkt:
Welke versie van Internet Explorer heb je? IE6 is via deze link te installeren.

Heb je nog nooit windows update uitgevoerd, of werd er aangegeven dat er geen updates beschikbaar waren?

Als je het kleine Explorer icoontje onderaan op de taakbalk rechtsklikt en eigenschappen kiest, staat er dan "C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" bij het pad?

Vr.Gr. Egel.

nee egel er staat niets ingevuld bij pad .
ik heb windows 98 2e editie .
er was deze maal 1 update voor 98 beschikbaar , de andere was voor 2000 dacht ik .
mr.bean.
ik doe af en toe een update hoor .

Laatst bewerkt:
Omdat je schreef "nu hoor ik dat er voor windows 98 al 2 a 3 jaar geen updates meer zijn" dacht ik dat je al een tijd geen update had gedaan. :)

Mischien was het 'Meldingsbericht bij belangrijke updates': Microsoft.

Staat er iets bij de taakplanner, onder deze computer?

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
die vriend die me aan jullie adres hier hielp , dacht dat er al 2 a 3 jaar niet meer geupdate werd voor wind.98 .
heb juist gekeken bij "deze computer" & ik merk niets abnormaals ... norton die elke vrijdag automatish moet starten .symantec net detect om de 4h iets ...
toepassing optimalisatie start doet iets om de 5h ...
mr.bean.
oja , die update was omdat er ingebroken kon worden in een zwakke plek in windows , en dit ging door die update verholpen worden .

Laatst bewerkt:
ik moet nu weg , zal morgen kijken of er nog hulp op mijn vraag is . alvast bedankt mannen .
mr.bean.

weet niet juist wat ik goed gedaan heb , maar mijn startpagina = terug de ouwe .
ik had in highjack this alles verwijderd , maar een back up gemaakt , computer enkele malen aan & uit gedaan & dan de back up's teruggeplaatst .
bedankt voor alle raad hier .
mr.bean.
rare dinges die computers .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan