Startpagina in access 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

biancaaxx

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2012
Hallo,

Al enige tijd ben ik bezig een zo goed mogelijk en gebruiksvriendelijke database aan het maken voor op mijn werk. Nu heb ik het meeste goed lopen, alleen vraag ik me iets af.

Je kunt zegmaar voorbeeldsjablonen bekijken, ik heb hiervoor eerst Noordenwind goed bekeken, als je die opent krijg je zo'n inlogscherm, en sta je automatisch gelijk in het navigatieformulier. Het navigatieschermpje links is dichtgeklapt en die heb je in principe niet nodig.

Hoe krijg ik dat ook in mijn database? Dat, wanneer je de database opent, je direct in het navigatieformulier terecht komt en niet moet klikken tussen tabellen, querys, formulieren etc.
Ook zou ik het fijn vinden om dat inlog/aanmeld schermpje in mijn database te hebben, zo kan er overzichtelijk gekeken worden wie welke orders plaatst..

Met vriendelijke groet,

Bianca

Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
' Minimize the database window and initialize the form.

On Error GoTo Form_Open_Err

' Minimize the database window.
DoCmd.SelectObject acForm, "Hier de naam van formulier", True
DoCmd.Minimize

Ik heb nu deze code:

' Minimize the database window and initialize the form.

On Error GoTo Form_Open_Err

' Minimize the database window.
DoCmd.SelectObject acForm, " Form_Beginscherm ", True
DoCmd.Minimize
End Sub

En die doet het niet.. Ik ben geen held in programmacodes, dus mijn excuses voor als ik iets over het hoofd zie haha

Als je het navigatievenster in de db minimaliseert en de db daarna comprimeert, onthoudt Access de instelling. Bij <Opties>, <Huidige database>, <formulier weergeven> geef je aan dat je een bepaald formulier als standaard formulier wilt openen. <Noordenwind> gebruikt de <AutoExec> macro om het aanmeldingsvenster te openen, dat kan ook. Maar je kunt het dus ook zonder macro instellen.
De code die je nu hebt doet niet zonder foutcontrole. Probeer deze eens:
Code:
    DoCmd.SelectObject acForm, Me.Form.Name, True
    DoCmd.Minimize
End Sub

Het instellen van de zogenoemde startpagina is gelukt via het optiescherm. De programmacodes willen niet bepaald lukken, ik heb deze ingevuld:

DoCmd.SelectObject acForm, Me.Form.Beginscherm, True
DoCmd.Minimize
End Sub

Maar dan krijg ik enkel een foutcode. Verder heb ik geen programmacodes staan..

Laatst bewerkt:
Ik heb de code letterlijk van een formulier bij mij vandaan gehaald waar hij werkt. Ik zou zeggen: voorbeeldje :)

Je hebt ook mijn code niet gebruikt. En dan zit je op de blaren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan