Startpagina leeg ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwalraven

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje,

Mijn startpagina is helemaal leeg.
Ik heb het dan over http://www.startpagina.nl

Heb er een printje van gemaakt zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Geschiedenis, tempinternetfiles en cookies wissen heeft niet geholpen.

Bij voorbaat dank

Groetjes Jacco

Bijlagen

• startpagina.jpg
    startpagina.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 77
Kun je wel andere internetpagina's benaderen.

Van de Startpagina FAQ:

- Ik zie slechts de banners en/of de achtergrondkleur van van de startpagina.

De oorzaak hiervan kan lokaal zijn (je eigen computer+software) of het ligt aan uw internet-verbinding. Als je b.v. internet via de kabel gebruikt, kan de verbinding soms zo traag zijn dat het laden van de startpagina wordt verhinderd. Tevens wil het up-graden of het opnieuw installeren van uw browser nog wel eens helpen.

In het geval van een lokale oorzaak: Je gebruikt misschien een anti-virus programma, dat startpagina ten onrechte als een beveilingsrisico ziet en daarom het laden van de startpagina tegen wil houden. Een bekend voorbeeld van een programma dat de startpagina niet wil laden, is het anti-virus programma "PC-cillin". Andere anti-virus programma's kunnen echter hetzelfde verschijnsel veroorzaken.

Je kunt het volgende doen om te controleren of uw anti-virus programma voorkomt dat de startpagina in zijn geheel wordt geladen: Zet het anti-virus programma even uit. Surf naar http://www.startpagina.nl en klik op de knop "vernieuwen" in de explorer-browser of "Opn laden" in de netscape-browser("reload" in engelstalige browsers) en hou tegelijk de shift toets ingedrukt. Lukt het volledig laden van de startpagina dan wel, dan is het anti-virus programma de oorzaak.

Oplossing: zet het desbetreffende anti-virus programma voor startpagina even uit of (indien mogelijk) probeer andere anti-virus programma instellingen om de startpagina toch door te laten.

Andere software dat op een of andere manier uw computer tegen "iets" moet beschermen kan dit probleem ook veroorzaken, volg dan dezelfde procedure.

Het komt echter ook wel eens voor dat de tijdelijke internetbestanden verwijderd moeten worden om dit specifiek probleem op te lossen. De manier waarop u dat kunt bewerkstelligen is afhankelijk van het type browser.

Internet Explorer engelstalig:
Onder "tools" "internet options" "general" [druk op delete temp. internet files]. en start de computer opnieuw op.

Internet Explorer nederlandstalig:
Onder "extra" "internet-opties" "algemeen" druk op [bestanden verwijderen] en start de computer opnieuw op.

Netscape 3:
onder "opties" "netwerkvoorkeuren" "cache" druk op [geheugen-cache wissen] en [schrijfcache wissen] en start de computer opnieuw op.

Netscape versie 4 en hoger
onder "bewerken" "voorkeuren" "geavanceerd" "cache" druk op [geheugen-cache wissen] en [schrijfcache wissen] en start de computer opnieuw op.

Info vermeld bij vraag 8, kan ook van toepassing zijn om het probleem op te lossen

Vraag 8. Als ik op een link klik gebeurt er niets.

Kijk allereerst of je misschien een programma gebruikt dat er voor zorgt dat je geen pop-up vensters meer ziet. De meeste mensen gebruiken deze programma's om reclame te weren, maar bij de startpagina wordt dit principe gebruikt om informatie te tonen. Soms moet je zo'n programmaatje dan de-installeren, soms kun je instellen dat het een uitzondering maakt voor bijvoorbeeld de startpagina. Als je een uitzondering maakt voor startpagina, dan moet je wel je temp. internetfiles legen en je PC opnieuw opstarten. Na het uitschakelen van zo'n programma moet je ook je computer opnieuw opstarten. Voorbeelden van dergelijke programma's zijn: Webwasher, Atguard (@guard), Addsoff, Popoff, Naviscope, Intermute, Norton Internet Security 2000, Panicware of AdSubstract. Of een ander beveiliginsprogramma/anti-virus programma als "webcontrole", "esafe" of "PC Cillin".

Als u de melding krijgt "Javascript niet geactiveerd" dan heeft u mogelijk het beveiligingsprogramma "webcontrole" geinstalleerd. Dit moet je deactiveren of proberen een uitzondering te maken voor Startpagina.nl.

Het komt echter ook wel eens voor dat de tijdelijke internetbestanden verwijderd moeten worden. De manier waarop je dat kunt bewerkstelligen is afhankelijk van het type browser.
Internet Explorer engelstalig:
Onder "tools" "internet options" "general" [druk op delete temp. internet files]. en start de computer opnieuw op.
Internet Explorer nederlandstalig:
Onder "extra" "internet-opties" "algemeen" druk op [bestanden verwijderen] en start de computer opnieuw op.
Netscape 3:
onder "opties" "netwerkvoorkeuren" "cache" druk op [geheugen-cache wissen] en [schrijfcache wissen] en start de computer opnieuw op.
Netscape versie 4 en hoger
onder "bewerken" "voorkeuren" "geavanceerd" "cache" druk op [geheugen-cache wissen] en [schrijfcache wissen] en start de computer opnieuw op.

Bij sommigen hielp het om vraag 5 (zie hierboven) uit te voeren. Wat ook heeft geholpen bij sommige personen is het gebruik van de proxyserver uitzetten. Dit is mogelijk bij Internet options en dan het tabblad connections. Bij sommige browsers staat dit altijd standaard aan. Je kunt u ook nog het openen van een nieuw venster uitzetten, als oplossing proberen. Standaard wordt er als je op een link klikt een nieuw venster geopend dat slechts een deel van het scherm vult, dit kun je uitzetten via de optie: wijzigvenster werkwijze: klik het tweede aanklikrondje aan in het scherm van de optie wijzigvenster en druk op "wijzig".

thnxx voor jullie reacties , maar ik ben nog niet veel verder.
zal eens opnieuw starten en kijken of het dan werkt.
maar tot nu toe dus nog niet.

ja ik kan ook andere websites ontvangen (ben ook hier tenslotte)
heb echt geen idee waar het anders aan kan liggen.

maar ik hou jullie op de hoogte als ik opnieuw gestart heb.

greetzz jacco

Ik doe wel eens de Pagina verwijderen uit mijn favorieten en daar na de url opnieuw intikken en dan de nieuwe url weer in de favorieten terugzetten.

Je kunt altijd proberen!

Lucia

Jongens en meisjes,
Ik dank jullie allemaal hartelijk voor jullie reacties.

:thumb:

Hoe het komt weet ik niet , maar de startpagina is weer goed.
Ik zou eigenlijk wel graag weten waar het aan gelegen heeft , maar ik denk dat ik dat niet meer na kan gaan.

De pc heeft gewoon een hele nacht uitgestaan wat bij mij uitzondering is , want normaal staat ie 24/7 aan. wellicht dat het daar aan gelegen heeft, ik heb geen idee.

Lucia: ik vind dat je een mooie naam hebt is dat ook je echte naam?? Dan ben ik erg jaloers dat ik het maar met Jacco moet doen ;) kussie.

Iedereen bedanmkt voor het mee denken.

Greetzz Jacco

Hallo Jacco,

Ik moest je toch wel even laten horen dat ik blij ben dat je mijn naam zo mooi vind.
Het is mijn echte naam en ik ben er ook erg blij mee!!
Ik ben soms wat vergeetachtig met wachtwoorden en daarom gebruik ik mijn eigen naam, is wat gemakkellijker.

xxxxx haha, Lucia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan