Startpagina maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemorgen,

Bij toeval zag ik dat het mogelijk is om een eigen startpagina te maken met iGoogle.
Ik heb inmiddels ontdekt hoe een en ander werkt en dat je door het toevoegen van allerlei gadgets tot een eigen startpagina kunt komen.
Mijn vraag is nu als ik een tabblad toevoeg en hierop wil ik verwijzingen naar bepaalde internetsites, is dit mogelijk en hoe moet ik dit dan doen.
B.v. als ik het tabblad noem "Diverse sites" en ik wil bijv. toevoegen www.helpmij.nl

Kan iemand mij verder helpen ?

Alvast bedankt,
Eric

Goedemorgen,

Het is echt niet mijn bedoeling om opdringerig over te komen of jullie op te jagen, maar omdat ik nog geen enkele reactie heb ontvangen dacht ik dat deze vraag misschien in een andere categorie gesteld moet worden ?

Ik hoor het graag.

Bedankt,
Eric

Hallo EVELTHOVEN,

Het topic had misschien beter in het forum Browsers > Internet Explorer gepast. :)

Om antwoord te geven op je vraag:

Je moet in iGoogle klikken op "Items Toevoegen" en in het zoekveld "Zoeken naar gadgets" moet je "url" intypen.
Je krijgt nu "__UP_title__" te zien, klik dit aan en klik op de knop Nu toevoegen.
Ga nu terug naar je iGoogle-startpagina en daar zie je links een blauw veld (Hypelinks) waar je websites kunt toevoegen.
In dit geval kun je bij "Display title" dus "Diverse sites" intypen zoals je wilde.
Bij "Gadget height" kun je opgeven hoe hoog het vakje moet zijn.
Bij "No. to display" moet je aangeven hoeveel websites je in het vakje wil laten zien.
Nu kun je verschillende websites toevoegen onder namen daaronder.
Onder "Link1" zet je bijvoorbeeld www.helpmij.nl en daaronder bij "Name1" de naam Helpmij.nl.
Hieronder kun je zo meerdere websites toevoegen. Als je klaar bent klik je helemaal onderaan op de knop Opslaan.

Je kunt later meer websites toevoegen door op het pijltje rechtsboven het vakje te klikken en dan "Instellingen bewerken". Je kunt nu meer websites toevoegen op dezelfde wijze als hierboven beschreven. Let op dat je ook bij "No. tot display" de hoeveelheid links die je wil weergeven aangeeft!
Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan