startpagina problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
graag zou ik willen weten hoe een zwaar irritant terugkomende startpagina als startportal/portal z'n eigen steeds innesteld als startpagina ondanks dat ik hem al vele malen heb verwijderd en een andere site als startpagina heb.
nu ik via program files alles wat met portal te maken heeft had verwijderd -m.b.v via start-bestanden en mappen alles wat te maken had met portal alles heb geselecteerd en toen verwijderd blijft er schijnbaar toch wat achter .
mijn vraag is hoe krijg ik dit verwijderd zodat het niet meer terug komt waardoor mijn eigen site weer startpagina wordt of wat blijt er voor bestand achter!
mijn eigen startpagina staat nog wel als.....default maar wordt niet meer erkent.
en als ik alles wat met portal schijnbaar heb verwijderd dan krijg ik met het opstarten met de startpagina een wit vlak en krijg ik de foutmelding kan $startportal/portal program files niet vinden.
wie weet er raad.
2e vraag is waar ik nog via mijn eerste vraag geen antwoord heb gehad hoe krijg ik een icoon onderin de taakbalk verwijderd en hoe doe je dat.

ZO ff geen antwoord op je eerste probleem maar in C:\Documents and Settings\%username%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch staan de icoontjes voor de quick launch op je taakbalk.

Er staat waarschijnlijk nog een verwijzing in je register. Die kan je verwijderen met jv16 of regcleaner. Je kan ook handmatig gaan zoeken. Heb je al in opstarten gekeken (Start/Uitvoeren/typ msconfig en OK en kijk op het tabbald opstarten.)

Geplaatst door sierras
graag zou ik willen weten hoe een zwaar irritant terugkomende startpagina als startportal/portal z'n eigen steeds innesteld als startpagina ondanks dat ik hem al vele malen heb verwijderd en een andere site als startpagina heb.
nu ik via program files alles wat met portal te maken heeft had verwijderd -m.b.v via start-bestanden en mappen alles wat te maken had met portal alles heb geselecteerd en toen verwijderd blijft er schijnbaar toch wat achter .
mijn vraag is hoe krijg ik dit verwijderd zodat het niet meer terug komt waardoor mijn eigen site weer startpagina wordt of wat blijt er voor bestand achter!
mijn eigen startpagina staat nog wel als.....default maar wordt niet meer erkent.
en als ik alles wat met portal schijnbaar heb verwijderd dan krijg ik met het opstarten met de startpagina een wit vlak en krijg ik de foutmelding kan $startportal/portal program files niet vinden.
wie weet er raad.
2e vraag is waar ik nog via mijn eerste vraag geen antwoord heb gehad hoe krijg ik een icoon onderin de taakbalk verwijderd en hoe doe je dat.

Als antwoord op je eerste vraag:
Waarschijnlijk heb je last van Spyware die je default startpagina omzet.
Hier is een hele topic over waar je wordt geholpen.
Je hoeft niet alle 2191 berichten te lezen, maar lees met name dat eerste bericht van Pieter Arnz.
Scannen met 1 van de 2 tools of beide en zet de logfiles maar achter aan de rij. :)

Groeten
Olav

Ik heb het probleem vandaag ook opgelost bij iemand.
Eerst spyware verwijderen en dan met msconfig naar opstarten.
Hetgene wat je dan moet uitvinken is: cat (c:\windows\system32\cat.exe)

Geplaatst door matijsg
Ik heb het probleem vandaag ook opgelost bij iemand.
Eerst spyware verwijderen en dan met msconfig naar opstarten.
Hetgene wat je dan moet uitvinken is: cat (c:\windows\system32\cat.exe)

Mooi dat het is opgelost; het is echter maar de vraag of het bij de vraagsteller ook om cat.exe gaat, er zijn talloze andere mogelijkheden. Even een HijackThis log posten in het daartoe bestemde topic is dus een beter idee: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=125554

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan