Geplaatst door l.slaats.
Is het verschil dan zo groot?
Naar mijn idee valt het reuze mee met I.E versie 6 
Ik heb geen apart programma voor pop-ups
geinstalleerd en dus geen last van pop-ups.
als je schijfopruiming goed insteld in I.E.6 zijn al je temp-mappen zo goed als leeg. Doe ik iedere keer na het internetten. Je kan je ook je map met tijdelijke internet bestanden automatische leeg laten maken als je browster wordt afgesloten (optie). Verder vind ik dat er veel opties en instellingen aanwezig zijn om het net goed te sluiten zoals in "Eigenschapen voor het internet"
Spywareblaster is een zeer preventief programma tegen spyware en ( tracking) cookies. Vanaf dat ik deze geinstalleerd heb vind Adaware en Spybot bijna geen spyware meer. Dit programma werkt tevens op de achtergrond en moet af en toe eens naar een check for updates. Wat is veilig?? Mensen die voor het eerst het internet op gaan en vervolgens tot de nok toe vol komen te zitten met Spyware en virussen waar ze niet om gevraagt hebben? Kan M.F deze mensen ook beschermen?
Ik weerhoud niemand ervan om IE te gebruiken hoor, een ieder moet zelf maar bepalen welke browser hij/zij prefereert. Persoonlijk vind ik dat het beheren van cache, tempfiles en cookies in IE nogal omslachtig is, maar als jij de hierboven omschreven methode prima vindt - wie ben ik dan om daar iets op aan te merken. (Maar je zou voor de aardigheid eens de optie Tools -> Options -> Privacy in Mozilla Firebird moeten bekijken. Een verademing!) Tracking cookies worden trouwens door mijn firewall (ZA Pro) geblokkeerd, dus daar heb ik sowieso geen last van. En dan nog dit:
Wat is veilig?? Mensen die voor het eerst het internet op gaan en vervolgens tot de nok toe vol komen te zitten met Spyware en virussen waar ze niet om gevraagt hebben? Kan M.F deze mensen ook beschermen?
Ik hebt beslist niet beweerd dat Mozilla Firebird je tegen virussen of spyware beschermt; we hebben het over een browser, niet over een antivirus- of antispywareprogramma. Inderdaad, Mozilla Firebird voorkomt geen virussen. Dat heb ik ook niet beweerd en is ook geenszins het doel van het programma. Verwijt mij alsjeblieft geen stellingen die ik nooit geponeerd heb.
Wel is waar dat je als gebruiker van Mozilla Firebird (en ook als gebruiker van de Mozilla Suite en van Opera) nagenoeg immuun bent voor die browserhijackers die IE-gebruikers momenteel massaal teisteren. Daarmee beweer ik niet dat Mozilla Firebird je volledig voor spywareproblemen behoedt. Ook al heb je Mozilla Firebird als je standaardbrowser geïnstalleerd, dan nog kun je met één of ander programma dat je installeert (als je niet oplet) spyware binnenhalen. (Denk aan het bekende vinkje bij de installatie van MSN Plus... Zo geldt voor nagenoeg al die spywaregevallen nog altijd: meestal gaan de gebruikers er zélf mee akkoord. Maar dat heeft men niet in de gaten, want om daadwerkelijk een paar regels gebruiksovereenkomst te lezen schijnt voor de meeste mensen tegenwoordig te veel moeite of te moeilijk te zijn.)
Zou je het onderstaande misschien nog even willen uitleggen? Ik begrijp de logica ("dus") niet.
Ik heb geen apart programma voor pop-ups
geinstalleerd en dus geen last van pop-ups.
Daar snap ik echt niks van... Bedoel je nu dat je er geen last van hebt omdat je het wel best vindt dat die schermpjes steeds verschijnen?
EDIT: Ad-Aware en Spybot - S&D vinden bij mij ook nooit iets, ben altijd 100% schoon -
zonder dat ik Spywareblaster geïnstalleerd heb. Dat laatste is gewoon niet nodig, als je Mozilla Firebird gebruikt in plaats van Internet Explorer. Ik kan er ook niks aan doen.
Feit is simpelweg dat je als IE-gebruiker een hoop spyware binnenhaalt als je niet een programma als Spywareblaster draait, terwijl dat laatste volstekt onnodig is indien je Mozilla, Mozilla Firebird of Opera gebruikt i.p.v. Internet Explorer.