Startprobleem XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnWaynefan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Mijn computer blijft maar opnieuw starten. Soms komt ie tot het bureaublad, maar meestal niet verder dan het welkomsblad van XP. Een enkele keer stopt ie bij een blauw scherm met daarop de volgende tekst: Terminal server driver made incorrect memory reference.
Het besturingssysteem in XP pro.
Is er iemand die weet wat dit is en wat ik eraan doen moet?
Alvast bedankt.
Hoi, Bettie.

RAM probleem

Er is mij verteld dat het ging om het RAM geheugen.
Wat ik eraan moet doen om het op te lossen werd er echter niet bij gezegd. Iemand een suggestie?
Hoi, Bettie.

ik heb het selfde probleem alleen dan als ik een spel aan het spelen ben dan loopt hij vast
en krijg een zwart beelt eerst kreeg ik daarna een blauw beelt met de selfde teks Terminal server driver made incorrect memory reference
maar nu niet meer

Laatst bewerkt:
En is het nog mogelijk om op te starten in de veilige modus? Dan zou je nog terug kunnen gaan naar een systeemherstelpunt. (standaard binnen 90 dagen) Probeer eerst om de opdracht sfc /scannow (let op de spatie) te geven zodat Windows gaat proberen om beveiligde systeembestanden die niet meer origineel zijn te repareren met de CDRom van XP. Wanneer het probleem is opgetreden na een update of een andere driver, dan die natuurlijk weer deïnstalleren. Is er trouwens ook melding geweest van fouten veroorzaakt door drivers of dll bestanden die met drivers te maken zouden kunnen hebben?

Ik verwacht dat er niets met het geheugen aan de hand is, dan had dit wel uit de meldingen gebleken. Je zou dat in ieder geval grondig kunnen controleren met een speciaal programma MemTest bijvoorbeeld, dat op een opstartbare schijf komt te staan. Zoek anders met Google naar Geheugen Testen. Er bestaan verschillende gratis programma's voor. Doe geen on-line testen. Deze zijn niet veilig.

Als niets helpt lijk mij, in jou geval, een herstelinstallatie met behoud van instellingen en programma's aanbevelenswaardig. Je kunt de computer immers niet meergebruiken. Hieraan zitten een paar haken en ogen. Je moet IE 7, als je dat hebt, volledig en grondig weghalen anders werkt explorer 6 niet meer en dan heb je een probleem.
Je kunt een legale versie van Windows XP niet steeds herinstalleren. Hooguit een paar keer. Om die problemen te voorkomen zal je een bestand moeten bewaren en later weer terug moeten zetten. Maak een backup van wpa.dbl. Dit bestand staat in de windows\system32 map van je harddisk. Zet na de herstelinstallatie wpa.dbl terug in windows\system32, voor dat je toepassingen gaat gebruiken en in Veilige Modus. Start het systeem opnieuw op. Je hoeft daarna niet te activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan