startprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

papaver

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Als ik mijn computer start krijg ik na enkele seconden een de tekst op het scherm dat het systeen een apparatenbestand niet kan vinden. Er wordt dan gevraagd dit te verwijderen of te herstellen, maar ik weet niet over welk bestand dit gaat en ik mis verder ook niets. Onderaan de tekst staat: viagart.vxd. Als ik daarna op een willekeurige toets druk start het programma verder normaal. Is er een mogelijk om er voor te zorgen dat deze boodschap niet meer op het scherm komt?

Heb je soms een moederbord met een Via chipset erop?

Als ik ga zoeken met Google naar viagart.vxd kom ik op Via drivers uit.

Wat voor moederbord heb je?

Chipset

Combinatie van bij elkaar horende onderdelen (chips) voor het uitvoeren van een bepaalde functie. Zo vindt u bijvoorbeeld op de videokaart de videochipset. En hoewel er een groot aantal verschillende videokaarten verkrijgbaar is, kunnen de fabrikanten daarvan slechts uit een beperkt aantal chipsets kiezen. Dat leidt ertoe dat de kaarten van verschillende merken vaak technisch vrijwel identiek zijn. Bestaat uit componenten die het rekenbrein van een PC - processor - laat communiceren met de rest van de computer.
Bron;
http://www.computerwoorden.nl/woorden/php/index.php3
Via is een fabrikant/merk dat chipsets maakt.

Ik kom er echt niet uit en heb de computer inmiddels ter reparatie weggebracht. In elk geval iedereen bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan