startproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Mijn computer heeft al enige tijd moeite met opstarten.
Soms zet ik hem aan en doet ie nix.
Soms gaat ie wel op gang maar blijft ie hangen bij de cursor linksboven of bij het bewegende vlakje middenonder.
Soms kom ik wel tot de inlog, maar loopt ie daarna vast.

In alle gevallen: als ik hem uitzet en vervolgens opnieuw aan, dan start ie wel weer zonder problemen en kan ik er gewoon mee aan de slag.

Daarnaast krijg ik sinds kort regelmatig meldingen dat internetexplorer teveel geheugenruimte in zou nemen. (getallen tussen de 250 en 400 Mb)

Mijn computer is 4 jaar oud en heeft 2 GB RAM geheugen.
Is dat inmiddels te weinig?

Wat kan er aan de hand zijn?

bedankt voor de linken
ik heb geprobeerd wijzer te worden uit de eerste link

het verhaal van de processen is me niet duidelijk, er lopen er heel wat, maar ik heb geen idee waaraan ik kan zien wat er mee is.

als ik kijk in het logboek toepassingen dan zie ik opvallend veel gebeurtenissen bij "Media Center"en "Microsoft Office Sessions"
maar ook dat zegt mij niet veel

Hoe weet ik wat overbodige programmas zijn?

ter voorkoming van helemaal verdwalen in de materie durf ik nog niet verder te kijken:o

Marie, maak eerst maar eens een systeemherstelpunt als je dat kan. Dat lees je hieronder in de link. Het is niet moeilijk. Dan kun je altijd terug. Oke.

De tips die staan in de 1e linkjes kun je dan gerust uitvoeren.

Draait je computer gedurende 2 weken zonder problemen, dan kun je gerust een nieuw hestelpunt maken.

Geef een dutum voor je herstelpunt en schrijf dit op in je kalender. Zo vind je alles makkelijk terug.

Je moet iets doen om van die melding af te komen. Succes.

http://www.clickx.be/hintsentips/92313/systeemherstelpunt-maken/

herstelpunt maken is geen probleem
maar ik kan dus nix met de tips in de eerste link, want ik weet niet wat ik ermee moet doen.

nee die heb ik niet
hij knippert wel maar staat stil in de linkerbovenhoek

hoi manamana
ik ben ff ziek
kijk weer verder als ik opgeknapt ben
okido?

hoi manamana
griepje weer voorbij.

ff op een rijtje proberen te krijgen
ik heb vista
ik heb een herstel-cd
maar weet niet hoe dat werkt
ben bang dingen zoals office 2000 kwijt te raken en daar heb ik zelf geen cd meer van.

ik schoon regelmatig op met ccleaner, ad-aware en spybot

defragmenteren doet ie automatisch 1x per week.

ik heb gister mijn favorieten flink uitgedund en c schijf leger gemaakt

er draaien 61 programmas op mijn computer, maar van het meeste heb ik heb geen benul van wat het is, ik weet dus ook niet wat er weg kan.
vond wel software voor een printer die ik allang niet meer heb dus die heb ik wel weggegooid.

En ook oude systeemherstellen zijn nu verwijderd

ik kan nog niet zien of dit enig effect heeft want de computer is vannacht niet uitgeweest
en dus hoefde ie ook niet op te starten.

Laatst bewerkt:
als je een herstel cd hebt (is dat een backup) dan zou office daar ook op moeten staan

Dan volg je de stappen die op je beeldscherm komen. Computer uitzetten en opstarten vanaf die cd.

nee want office is er later op gezet
beetje moeilijk uit te leggen
het is een legale versie, maar ik heb daar zelf geen cdrom van en kan daar nu vier jaar later ook niet meer aankomen.

computer is vandaag maar 1x vastgelopen en de boxen hebben het begeven, maar dat laatste zal wel toeval zijn.

ik heb ooit een keer eerder via de herstelcd geprobeerd op te starten maar toen gebeurde er helemaal niets.
Vandaar ook mijn huiver.
Het is geen backup volgens mij, maar een product recovery cd van Mycom.

Laatst bewerkt:
Dit is de originele cdrom
de computer werd compleet geinstalleerd geleverd

kunnen we nog ff terug naar af?
want ik krijg steeds meer info
terwijl eerdere vragen nog open staan
en dat werkt voor mij erg verwarrend
ik ben ook maar een oud mens dat liever borduurd dan aan computers sleuteld
Alleen ben ik helaas in mijn omgeving wel degene die er nog het meest van weet.

vraag die er nog lag is: hoe weet ik welke van die 61 programmas weg kunnen?

(morgen weet ik hoe het staat met opstarten)

thnks ik ga er later ff rustig naar kijken
goede nieuws is dat internetten in elk geval weer een stuk vlotter gaat nu en dat ik weer geluid heb
slechte nieuws is dat ik toch twee keer moest starten voor ik binnen kwam

Dat 2 x opstarten bevalt me niet, maar waar het probleem nu echt ligt is voor mij ook zeer moeilijk om dit te achterhalen.

Kijk eens wat er gebeurt als je wat minder apparatuur aansluit op de usb-poort. Als de computer langer zonder problemen blijft draaien, weet je dat het probleem daarmee te maken heeft. Ik kan me voorstellen dat je toch liever alle apparatuur tegelijk wilt aansluiten. Zet je printer uit als die aanstaat enz enz.

Dan zijn daar naar mijn mening twee oplossingen: een sterkere voeding of een externe usb-hub met eigen adapter. Dat zou het probleem kunnen zijn. Ga naar de computerwinkel en laat het hele geval eens doormeten. Misschien is je RAM geheugen ook wat weinig, al kan ik me dat haast niet voorstellen met 2 gig RAM.

het wordt morgen ochtend voor ik stap 1 ga doen

printer staat nooit aan.
.die gaat alleen aan als ik hem nodig heb.
ik werk wel met twee beeldschermen maar dat doe ik al jaren.
Ze zijn pas vervangen door twee iets modernere maar de startproblemen dateren al van ruim voor die tijd.

ik had met mijn vorige computer op een gegeven moment dezelfde verschijnselen maar die had 64Mb RAM die heb ik toen aangevuld met het 5 voudige of zo.
dat was tot 4 jaar geleden nog genoeg.
2 GB is dus 5x zoveel als mn ouwe bak had.

ik krijg wel al jaren de melding dat mijn ranx xerox zou storen
ik heb nooit een ranx gehad en storing is er op dat moment ook niet.

ff langs gaan bij Mycom is lastig zonder auto.
kan ze op dit moment alleen ff mailen of bellen.
Maar eerst morgen ff kijken naar al die programmas

truste en thnx

Ja ik denk dat het beter is om my com te benaderen. Wel raar dat je geluids boxen het ook in een keer niet meer doen. Er is denk ik iets ernstigs aan de hand met je computer gezien al je meldingen en bevindingen. Mijn advies om een nieuwe install te doen en een backup te maken of te laten maken van je belangrijke documenten en foto's.

Deze meldde je.
*ik krijg wel al jaren de melding dat mijn ranx xerox zou storen
*ik heb nooit een ranx gehad en storing is er op dat moment ook niet.
*slechte nieuws is dat ik toch twee keer moest starten voor ik binnen kwam
*computer is vandaag maar 1x vastgelopen en de boxen hebben het begeven, maar dat laatste zal wel toeval zijn.
*hij knippert wel maar staat stil in de linkerbovenhoek
*als ik kijk in het logboek toepassingen dan zie ik opvallend veel gebeurtenissen bij "Media Center"en "Microsoft Office Sessions"maar ook dat zegt mij niet veel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan