startprogramma's onder meerdere accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitser

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
26
Hallo,

Mijn pc onder Windows Vista kent 2 accounts. Bij het opstarten van de pc starten er automatisch enkele programma's op onder mijn account, zoals bijvoorbeeld Outlook. Hoe kan ik ook onder de tweede account programma's zoals Outlook automatisch laten opstarten?
Blitser
 
Beste Qandor,
Dank voor je reactie! Laat ik mijn vraag even verduidelijken. Ik heb op mijn pc 2 accounts: Jan (hoofdaccount) en Piet. Ik heb standaard een aantal programma's ingesteld die bij het opstarten van de pc moeten starten. Dat lukt bij Jan wel maar bij Piet slechts gedeeltelijk (alleen beveiliging en Skype). Outlook start niet automatisch op bij Piet. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Als ik de map "opstarten" open, dan staat Outlook daar natuurlijk al aangevinkt in...werkt echter alleen in de account Jan.
Blitser
 
Begrijp ik, maar staat het ook in de map opstarten van Piet?
 
De map "opstarten" bestaat wel maar is leeg bij beide accounts. Ik gebruik voor opstarten msconfig, maar dat werkt kennelijk alleen voor de hoofdaccount... Hoe kan ik de map "opstarten" vullen?
Blitser
 
Ehh, zoals je een bestand in de verkenner van map a naar b kopieert.
 
Onder "programma's" werkt het slepen en kopieren van programma's naar "opstarten" niet.
In "verkenner" staat geen "opstarten".
Dus ik begrijp niet hoe ik dat moet doen... wil je me even in gewone taal uitleggen wat je precies bedoelt?

Blitser
 
In 'gewone mensen taal':

Door de .exe van een programma er naartoe te kopiëren.
Zoals je een bestand in de verkenner van map a naar b kopieert.

Zoals ik dit gisteren al in twee berichten schreef..................

Ik kan alleen een andere zin gebruiken, maar ik schrijf dan hetzelfde:

Open de verkenner,
ga naar de map : users\jouw naam\appdata\roaming\microsoft\windows\menustart\opstarten

en kopieer de outlook.exe naar deze map.
Bij de volgende start van je pc wordt outlook automatisch gestart.
 
Er is ook nog een map 'Opstarten' in Allusers. Ik zou een snelkoppeling in die map zetten dan krijgen alle huidige en toekomstige gebruikers het bij het opstarten.
 
Beste Qandor,

Nu ben je duidelijk...sorry dat ik je niet begreep. Ik heb gedaan wat je adviseerde en oulook.exe gecopieerd naar opstarten. Maar nu krijg ik de volgende melding als outlook op wil starten:
"Deze toepassing kan niet worden gestart omdat MSVCR80.dll niet kan worden gevonden. Dit probleem kan opgelost worden door de toepassing opnieuw te installeren."
Wat adviseer je mij om dit op te lossen?
Overigens heb ik ook een andere snelkoppeling naar opstarten gecopieerd en dat werkt wel goed.

M.vr.gr.
Blitser

PS: Marie92: dank voor je goede tip!
 
Beste Qandor,

Het is gelukt. Ik had niet de snelkoppeling gecopieerd...maar nu werkt het dus.
Nogmaals dank voor je hulp.

M.vr.gr.
Blitser
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan