Startservice

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Tijdens het opstarten (van mijn nieuwe computer en nieuwe XP Pro) krijg ik de volgende foutmelding:

"Startservice.
De servicedatabase is vergrendeld.
Can't start Kernel Mode Driver Service."

Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

Groet,
Dick

Oossie bedankt voor je reactie.
Ik kan er niets mee :(
Het lijkt ook niet echt dezelfde foutmelding te zijn.
Als ik zoek bij Microsoft op mijn foutmelding krijg ik geen resultaat.
Bij Google heb ik een vergelijkbaar geval gevonden (op een forum , maar er was geen verlossend antwoord).

A Program Folder Exists on the Same Drive as the Program Files Folder
Rename the Program folder to a name other than Program. To do so, right- click the Program folder in Windows NT Explorer, click Rename, type a new name for the folder, and then press ENTER.

de error wordt veroorzaakt volgens mij door folders met dezelfde naam, kijk hier je systeem eens op na.

Groeten Oossie

Wat blijkt?
De foutmelding verwdijnt als de Creative-software (voor Audigy 2 ZS) wordt gedeïnstalleerd.
Heel iets anders dus! (?)

En als je nieuwere software van Creative wilt downloaden krijg je nul op request, 'kan de pagina niet vinden' en dat soort dingen.
Je zou denken dat er vooruitgang is, een betere geluidskaart (hij is inderdaad fantastisch) en dan ook betere software en een betere website... Ho maar!

Heeft de software niet dezelfde map voor drivers als voor software?

Dus dat je twee mappen Creative-software op je systeem hebt? 1 met de drivers, en 1 met de software.

Groeten Oossie

Eerst een correctie ivm mijn boze opmerkingen over Creative: het probleem wordt vermoedelijk veroorzaakt (ik weet nog niet hoe) door een instelling van mijn IE.
Sorry Creative!

Oossie, bedankt voor je volhardendheid! Ik kan niet twee van zulke mappen vinden. ik had wel een map gemaakt AUDIO-div en VIDEO-div. Zouden deze namen problemen geven? Ik heb ze maar veranderd.

Heb je al eens gecontroleerd of je bij apperaatbeheer geen gele tekens hebt staan?

Ik denk niet dat die twee mappen die jij zojuist noemt de problemen zullen geven.

Heb je al gecontroleerd op virussen en of spyware?

Groeten Oossie

In apparaatbeheer staat alles goed en controle op virus en spyware doe ik geregeld.

Overigens is het zo dat de melding niet altijd verschijnt.
En ook is het zo dat de (nieuwe) pc nog altijd niet lekker loopt.
De pictogrammen van Deze Computer en Prullenbak die ik verander springen altijd onmiddellijk terug naar de standaardiconen (iets wat ik op mijn ouide pc ook vaak had).

En ik heb een Common Interface van WinTV Nova die niet wil werken. (De CAM en de smartcard zijn getest.)

En het beeld valt soms weg, hoewel dit de laatste dagen nog niet is voorgekomen(!). Maar ik heb bepaalde software, o.a. van Creative nog niet -niet meer- geinstalleerd.
Ik krijg Overnet niet meer aan de praat (unreachable). Heb NIS gedeinstalleerd. Maakt niks uit.

Bla bla, ik zit al weeeeken te kl*ten met mijn high-end pc. (Asus P4P800 Deluxe, P4 - 3.0 Ghz, 1Gb DDR RAM, Asus V9570, 4 S-ATA HDD's totaal 500 Gb.....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan