StartUp NAV

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
WindowsME

Ik heb Norton 2004 aangeschaft (geupdated)

Nu staat er in de startup (msconfig->opstarten)

--->ccApp
--->ccSetMgr
--->ccEvtMgr
--->NAV CigWiz

Allemaal NAV spul.

Weet je waar die voor dienen?; kunnen er een of meerdere uit de start-up?; en waarom gaat ccApp af en toe ongevraagd het Web op? (Volgens Zonealarm)

Hoop dat e.ea. niet teveel gevraagd is. Ik heb er een hekel aan als software ongevraagd het net opgaat.

Voorbaat dank--Pieter

Alles laten staan,anders werkt je norton niet meer of niet meer goed.
af en toe ongevraagd het Web op?
Er moet toch gekeken worden of er nieuwe updates of andere dingen zijn.

Waar ze voor dienen en of ze uit kunnen kan je HIER lezen.
Ik zou lekker alles aan laten! Waarom uit zetten??

Geplaatst door Raymond Bos
Ik zou lekker alles aan laten! Waarom uit zetten?? [/B]

Het antwoord hierop komt vd lijst die je me aanraad:
this (NAV cfgwiz) is a real resource hog. Many NAV users will find they can live without loading it.

Als ik wist waarvoor het diende, kon ik beslissen of ik het uit kon zetten.
En waarom moet een virusscanner het internet op zonder dattie dat meldt?

Hij gaat het internet op om updates te zoeken!! Handig toch? Hoef je het zelf nooit te doen...ben je altijd up to date.

En als je dat niet wilt zet je het toch gewoon uit!!!
Wat betreft dat NAV CigWiz, zethet maar uit want het schijnt dat veel gebruikers zonder kunnen volgens je berichtje.
Krijg je toch probs dan zet je hem toch gewoon weer aan......

Laatst bewerkt:
In de lijst naar welke raymond me verwees stond summier ook iets over de betreffende bestanden.

Norton AV start op met een risje bestanden, en ook na uitleg weet ik niet altijd waar ze voor dienen. (Ligt voor een deel ook aan mij)

Na flink googlen lijkt het erop, dat NAV CfgWiz iets met Spyware te maken heeft, en vooralsnog gebruik ik daar Adaware en Spybots voor.

Ik mik het eruit, kijken of bij mij alles weer wat sneller gaat en meld wel even, als ik het helemaal fout heb gedaan..
.
Dank beide voor de snelle reactie, en het wijzen op het bestaan van deze lijst.

Geplaatst door PieterP

--->ccApp
--->ccSetMgr
--->ccEvtMgr
--->NAV CigWiz

ccApp: zorgt voor de realtime beveiliging en zorgt er tevens voor dat de mails gescand worden op virussen (aanlaten dus)

ccSetMgr: vragen veel sites zich af, schijnt iets te zijn voor de instellingen van Norton. zou ik aanlaten.

ccEvtMgr: zorgt ervoor dat alle (vreemde) dingen die er gebeuren genoteerd worden in een "Activity Log". aanlaten dus

NAV CigWiz: Goed gespeld?

Geplaatst door H@NsiePanzzzer
NAV CigWiz: Goed gespeld?

Nee, zal in het vervolg mijn brilletje eerst poetsen.

NAV CfgWiz

Hartelijk dank voor de moeite,

Denk je dat ik CfgWiz kan uitzetten?

En is het voor die real-time beveiliging nodig, dat ccApp af en toe het WWW opgaat? Ik heb de Live-Update uitstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan