startup probleem XP na overgang vanuit Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steppenwolf9748

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2009
Berichten
2
Dames, Heren,

Mijn gepreinstalleerde Vista op mijn ACER x3200 met athlon x2 64 processor begon te bladderen (virus? over-enthousiaste registry cleaner? )
En aangezien Vista me al op meer fronten ergerde wilde ik Vista vervangendoor XP professional (ik zie jullie al meewarig met het hoofd schudden)
- Ik heb de bootsequence in het BIOS naar CD 1st, HD 2nd veranderd.
- De eerste errors werden veroorzaakt doordat de XP installatie niet bij mijn HD kon, vanwege de SATA schijf op de x3200. Blijkbaar ontbraken de SATA drivers dus.
Via verschillende fora heb ik die drivers braaf opgezocht en ze geslipstreamed op mijn XP installation disk.
Na wat onhandigheden (ik ben geen digibeet, maar ook bepaald geen whizzkid) lukte het om XP te installeren, tenminste, de installatie procedure verliep zonder problemen. Overigens, bij de eerste installatie kreeg ik een foutmelding dat er een entrypoint voor een .dll niet gevonden kon worden, maar de installatie liep daarna gewoon door. De volgende installaties gingen (na formatteren van de disk) foutloos.
MAAR
Now the fun started . . . . . . .
Bij startup kon ik kiezen uit 2 OS: windows XP en windows XP
In beide gevallen kwam ik in het "kies uit starten in Safe mode etc.
Op het moment kan ik niet eens meer kiezen tussen CD-startup or HD, ik kom telkens weer in het "safe mode" screen.
Natuurlijk heb ik alle opties uit dat screen geprobeerd maar ik kom telkens weer terug in hetzelfde screen. Oh ja, nergens in the procedure errd er om mijn serial number gevraagd.
Klinkt dit iemand bekend in d'oren??????
Kortom: HELP!
Ik probeer hier al een week uit te komen maar ik kan dit niet oplossen.

Rolf
 
Hoi,

Gezien je 'gemodder' met een geregelde herinstallatie, zou ik in jou geval de betreffende partititie verwijderen, weer aanmaken en vervolgens de installatie geheel opnieuw plegen.
Bij het opstarten van de cd heb je de optie te kiezen voor de schijf waarop je Windows wilt installeren en hierna om een partitie te verwijderen .... etc.
 
Beste van Veelen,

Dank voor je reactie. Helaas, ik HEB natuurlijk telkens keurig de C: geformatteerd (langzaam en NFTS) e los daarvan kom ik nu niet meer in een scherm dat de optie formatteren biedt.

Rolf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan