Startup Repair na fresh install

• Onderwerp starter Onderwerp starter fex
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fex

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Hoi,

Afgelopen zondag is m'n computer volledig gecrasht.. Hij was zelfs niet in veilige modus op te starten. Er zat niets anders op dan Windows te herinstalleren (Vista, 32bit). Sindsdien loop ik zowat elke keer wanneer ik mijn computer opstart tegen een startup repair aan.. Het enige wat ik gedaan heb, is het verwijderen van wat gratis trials, en een virusscanner geïnstalleerd.
Het gekke is dat ik dit bij mijn vorige re-install van Windows ook aan de hand had (toen bleek het denk ik -niet zeker- aan een virus te liggen). Ik heb m'n virusscanner al tientallen keren laten zoeken maar hij vindt niets..
Ik heb een Acer Aspire 5920 en Windows geïnstalleerd vanop de verborgen partitie (ALT + F10 bij opstarten en de optie 'Terugzetten naar fabrieksinstellingen' gekozen).
Hoe kan dit na een fresh install? Dan is alles toch net gewist :confused::confused:

ps: De crash werd veroorzaakt door 'Samsung Pc Studio 3'..

Laatst bewerkt:
Heb je gewoon over de bestaande installatie heen geïnstalleerd?
Mss eerst eens een deftige format doen en dan nog eens proberen?

Acer doet automatisch eerst een format vooraleer opnieuw te installeren..

Had je ook al direct startup repair vanaf de eerste opstart of pas na het deinstalleren van trials?

Pas na het de-installeren van de trials denk ik.. daar heb ik nooit eerder bij stilgestaan. Maar kan je daar dan iets mis mee doen ?

Hetgeen ik onmiddelijk verwijder is:

Student Office 2007 (Trial)
Student Office 2007 Updater (of toch iets in die aard)
Norton Antiviurs (Trial)
Yahoo! Toolbar
Acer VCM
Acer Tour

Meestal zitten daar enkele reboots tussen uiteraard.. Als ik dan iets installeer beginnen de startup repais te komen bij het opstarten. Zo had ik de laatste keer al bovenstaande programma's verwijderd, enkele reboots tussenin, Office 2007 geïnstalleerd en de daaropvolgende boot kreeg ik startup repair.

Eerst virusscanner installeren vooraleer zelfs programma's te verwijderen misschien?? :confused:

Via Configuratiescherm < Programma's en Onderdelen. Norton popt dan zelf op en doet het nodige.

Mmmh, dit zou best wel eens kunnen. Want ik heb nu sinds maandag al geen startup repair meer gehad en het enige dat daar iets aan kan gedaan hebben is 'Registry Cleaner' van TuneUp Utilities. In het weekend een poging ondernemen dus ;) Zeer nuttig lijkt me op het eerste zicht, bestaat dit voor die office trial bijvoorbeeld ook ?

Hoi,

Ik heb vandaag Windows opnieuw geïnstalleerd vanuit de verborgen partitie. Ik heb dan vervolgens mijn laptop opnieuw opgestart elke keer nadat ik een programma verwijderd had. "Demoversie Office Home and Student 2007" is uiteindelijk het probleem geworden. Hetgeen in vorige reply staat om restanten van office te verwijderen werkt hier jammer genoeg niet voor. Wat wel werkt voor mij, is 'Revo uninstaller'. Zo simpel kan het zijn.. Maar ik zou er nooit aan gedacht hebben omdat ik altijd dacht dat het netjes verwijderd werd.. niet dus.

Erg bedankt allen! :thumb:

ps: Revo gratis te vinden op http://www.revouninstaller.com/ is zeer handig om je register proper te houden ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb vandaag Windows opnieuw geïnstalleerd vanuit de verborgen partitie. Ik heb dan vervolgens mijn laptop opnieuw opgestart elke keer nadat ik een programma verwijderd had. "Demoversie Office Home and Student 2007" is uiteindelijk het probleem geworden. Hetgeen in vorige reply staat om restanten van office te verwijderen werkt hier jammer genoeg niet voor. Wat wel werkt voor mij, is 'Revo uninstaller'. Zo simpel kan het zijn.. Maar ik zou er nooit aan gedacht hebben omdat ik altijd dacht dat het netjes verwijderd werd.. niet dus.

Erg bedankt allen! :thumb:

ps: Revo gratis te vinden op http://www.revouninstaller.com/ is zeer handig om je register proper te houden ;)

Damn, ik was steeds aan het twijfelen om de tip van revo uninstaller ook te geven aangezien ik deze ook telkens gebruik om een programma volledig te verwijderen maar ik had dit dan maar niet gedaan omdat ik veronderstelde dat het programma van microsoft zelf om office te verwijderen wel goed ging werken, niet dus :P

Dat programma van office zelf stelt eigelijk niet zoveel voor.. het geeft je een lijstje van de verschillende componenten die geïnstalleerd zijn. Office, powerpoint.. en je kan ze dan één voor één verwijderen. Als je dit doet blijft office zelf wel nog op je pc staan :confused: Als je eerst office verwijdert en dan die tool gebruikt, vindt je niets terug van office en is het dus helemaal nutteloos :)

Maar goed, nu is het enkel nog update en vanalles herinstalleren.. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan