startup repair

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evalalaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Hallo,

Laat ik beginnen om te zeggen dat ik geen verstand heb van computers en laptops dus graag jip&janneke-taal;)

Het gaat hier om een laptop van het merk Samsung met windows 7 hierop. De laptop heeft zichzelf ineens uitgezet en wanneer ik hem wil opstarten krijg ik een scherm met de opties:
-windows normaal starten (wanneer ik dit kies kom ik vanzelf weer terug bij dit scherm)
-windows repair setup uitvoeren. (wanneer ik dit doe gaat hij vanalles checken etc. Daarna moet ik mn laptop opnieuw opstarten en krijg ik weer hetzelfde probleem).

Ik zit momenteel in spanje maar heb de cd van samsung bij me waar op staat: system recovery media
Windows 7 starter (EM) SP1.

Opstarten met de cd erin geeft ook geen effect.
Ik kwam wel in een ander (groen) scherm door op F4 te drukken bij het opstarten maar dan wil 'ie mn hele C-schijf leegmaken, waar belangrijke info opstaat waar ik (dom dom dom) nog geen backup van heb.

Is er een mogelijkheid dit op te lossen zonder alles kwijt te zijn?
Lieve mensen please help me!

Groetjes, Eva

Hoi Eva,

Probeer eens in 'veilige modus' op te starten, dat doe je door ná het bootscreen op F8 te trommelen.
Als het dan lukt om in Windows te komen, kun je in ieder geval een backup maken op een evt. externe harde schijf.

Dag Rick,
Bedankt voor je reactie! in veilige modus opstarten geeft helaas hetzelfde resultaat.
Opnieuw de repair setup.. :(

Heb je nog een andere computer of een cd met linux erop bij je, als je dat hebt kun je linux vanaf een cd opstarten en dan alle bestanden kopieren naar een usb stick/externe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan