Startup

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodin

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2007
Een collega van het werk vroeg me om volgend probleem even voor te leggen.
Hij draait onder Win XP Home en is enigste gebruiker van de pc, bijgevolg hoeft hij niet een gebruikersnaam te selecteren en krijgt ie enkel het welkomstscherm te zien en dan start de pc door naar zijn bureaublad enz...

Het probleem is dat het welkomstscherm tevoorschijn komt en 1 à 2 sec zijn bureaublad te zien krijgt en daarna terug naar het welkomsscherm gaat en daar blijft hangen. Hij moet dan de aan-uit knop gebruiken om zijn pc terug af te sluiten en eventueel terug opnieuw op te starten, met het gekende resultaat.

Hij belde me en zei dat hij iemand had gekontakteerd en die zei hem dat hij een format moest doen.

Weet er iemand wat hier het probleem is en moet er inderdaad een format gebeuren??

Graag jullie superraad.

Groetjes,

Peter

Het lijkt op een winlogon- of registerbeschadiging. Lukt het wel om door te starten in de Veilige modus? Zo ja probeer in die Veilige modus of een systeemherstel lukt. En anders is er meer defect denk ik. Lees eerst eens deze handleiding, maar bekijk ook deze beschrijving. Echt eenvoudig is het niet en bij een enkele methode raak je wel gegevens kwijt.

Beste Boeing 737,

Ik heb je raad opgevolgd maar starten in veilige modus is een NO GO!
Dat gaat niet, zelfs als ik op de F8 toets druk om te proberen teruggaan naar de instellingen toen het probleem er nog niet was is onmogelijk.

De persoon in kwestie (de eigenaar van de pc dus) heeft gevraagd om te formatten en alles opnieuw te installeren. Voor wat hoort wat, uiteraard!

Dus, bedankt voor de (voor mij) gouden tip voor die handleiding, knap hoor!!

Deze topic mag dan ook afgesloten worden!

Boeing 737 en al de rest,

Van harte en tot nog eens!

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan