JKlerks
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 aug 2017
Goedemorgen allen,
ik heb een lijst met data (autorisaties in SAP) en wil deze analyseren.
Een van de controles is of een transactie voorkomt in een financieel profiel. Dit markeer ik in een aparte kolom met Ja/Nee. Vervolgens gebruik ik een hulpkolom met de transactienaam en Ja/Nee erachter. Het doel is de volgende en laatste kolom waarin ik alle transacties wil markeren die OOK in een finance profiel voorkomen, omdat ik die speciale aandacht wil geven. Hiervoor gebruik ik onderstaande statements, omdat de lijst momenteel 50000 regels is en mogelijk nog groter wordt.
Ik wil graag het bestand klein houden, dus niet met draaitabellen werken, maar deze formule is erg traag (mogelijk omslachtig) en als ik hem laat schrijven krijg ik wel het juiste resultaat (zo lijkt dat) maar als ik in de cel sta, laat de formule niet het hele bereik zien van aantal.als.
Zijn er betere/slimmere oplossingen?
Ik ben u wederom bijzonder erkentelijk!
Gr Joshua
ik heb een lijst met data (autorisaties in SAP) en wil deze analyseren.
Een van de controles is of een transactie voorkomt in een financieel profiel. Dit markeer ik in een aparte kolom met Ja/Nee. Vervolgens gebruik ik een hulpkolom met de transactienaam en Ja/Nee erachter. Het doel is de volgende en laatste kolom waarin ik alle transacties wil markeren die OOK in een finance profiel voorkomen, omdat ik die speciale aandacht wil geven. Hiervoor gebruik ik onderstaande statements, omdat de lijst momenteel 50000 regels is en mogelijk nog groter wordt.
Code:
Sub A_VERWERKING_INVOER()
Sheets("INVOER").Select
Sheets("INVOER").Range("D2", Range("A500000").End(xlUp).Offset(0, 3)).FormulaR1C1 = "=IF(ISNUMBER(SEARCH(""FINANCE"",RC1)),""Ja"",""Nee"")"
Sheets("INVOER").Range("D2", Range("D500000").End(xlUp)).Copy
Sheets("INVOER").Range("D2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Sheets("INVOER").Range("E2", Range("A500000").End(xlUp).Offset(0, 4)).FormulaR1C1 = "=RC3&RC4"
Sheets("INVOER").Range("E2", Range("E500000").End(xlUp)).Copy
Sheets("INVOER").Range("E2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
Sheets("INVOER").Select
Range("E500000").End(xlUp).Select
Names.Add Name:="EOC", RefersTo:=ActiveCell
Sheets("INVOER").Range("F2", Range("A500000").End(xlUp).Offset(0, 5)).FormulaR1C1 = "=IF(COUNTIF(R2C5:EOC,RC3&""JA"")>0,""Ja"",""Nee"")"
End Sub
Ik wil graag het bestand klein houden, dus niet met draaitabellen werken, maar deze formule is erg traag (mogelijk omslachtig) en als ik hem laat schrijven krijg ik wel het juiste resultaat (zo lijkt dat) maar als ik in de cel sta, laat de formule niet het hele bereik zien van aantal.als.
Zijn er betere/slimmere oplossingen?
Ik ben u wederom bijzonder erkentelijk!
Gr Joshua
Bijlagen
Laatst bewerkt: