`static ip adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

esmeralda smit

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Hoi, toch nog weer een vraagje (router en webcam)
Router linksys BEFSR41
Dacht dat het opgelost was, is het eigenlijk ook, maar het ip adres staat dus niet vast. Gister 100 en nu 101, dus webcam is niet te zien. Kan wel meer de poort goed zetten, maar dat is niet echt de oplossing denk ik. Dus het ip moet een static ip worden, oke dat begrijp ik. Ikgelogt in de router en dan????:o
Kan verschillende dingen invullen(eeste vak):

Ip adress :
subnet mask : 255.255.240.0 (staat er al)
Default Gateway:
Static DNS 1:
Static DNS 2:
Static DNS 3:

(tweede vak):

Host Name:
Domain Name:
MTU: enable disable size: 1500 (staat op disable)

(derde vak):

Local IP Address : 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.240.0 (staat er nu en met het pijltje meerdere opties te selecteren)

(vierde vak )

Local DHCP Server enable en disable (staat op enable)
Start IP Address 192.168.1.100 (100 staat ingevuld)
Number of Address: staat 50 ingevuld

Ik durf niet zelf maar wat in te vullen, ben bang dat ik straks geen internet meer heb of dat de tweede pc het niet meer doet.
Helop wat moet ik nu doen

Hallo.

Dat kun je als volgt oplossen door hier een ip-adres toe te kennen.

netwerkhand3.gif

Dat is onder de eigenschappen van je netwerkverbinding.
Dit zal bij jou dan ook op automatisch staan.
Door hier een adres toe te kennen los je dit probleem op, je hoeft in de router niets te doen.

Bij DNS en Gateway zet je dan het ip-adres van je router, de rest spreekt voor zich denk ik. :)

duidelijk

Oke dat is duidelijk, maar waar kom ik dan in de eigenschappen van mijnnetwerkverbindingen.
Onder start zie ik bij instellingen netwerkverbindingen staan maar met r muis geen eigenschappen. Als ik het open kan ik ook geen eigenschappen aan klikken.
onde configuratiescherm kan ik bij nerwerkverbindingen ook niet r muis en eigenschappen doen alleen maar openen.
Waarschijnlijk doe ik het helemaal verkeerd:o

Als je in de router de local dhcp server op disabled zet, dan in de comp kun je bij de eigenschappen van het internet protocol (TCP/IP), een ip adres invoeren, in de range, 192.168.1.100 tot 192.168.2.110, indien daaronder ipv 50, 10 invuld, het subnetmask wordt automagisch gegeven, als je erop klikt, de gateway is het ip nummer van de router, t.w. 192.168.1.1, en de dns ook, indien je de dns van je internet provider in de router hebt gezet, anders dien je die daar in te vullen.

In de router hoof je dus verder niets in te vullen, alleen die dhcp op disabled zetten en het aantal ip adressen, dan.

waar vind ik het

Oke maar waar vind ik die eigenschappen.
Zal wel een domme vraag zijn,maar ben niet echt thuis in de computer, ik kan het niet vinden

Configuratiescherm, netwerkverbindingen, dan rechtsklik op de internet verbinding, eigenschappen kiezen, dan dubbelklik internet-protocol (TCP/IP).

Of dubbelklik op het icoontje van de internet verbinding in je werkbalk, indien aanwezig, en kies voor eigenschappen.

Laatst bewerkt:
kan niet

Dat is dan heel raar, ik dacht ook al dat ik het daar moest vinden maar r muis kan ik alleen openen, verkennen of snelkoppelingmaken kiezen:(
en bij dubbelklik internet verbinding en dan eigenschappen kom ik bij eigenschappen van lan verbinding en daar staat niets over ip

Laatst bewerkt:
als ik netwerkverbindingen dubbelklik zie ik mijn verbindingen staan daar r muis dan krijg ik weer eigenschappen van lan verbinding:(

Als je in de router de local dhcp server op disabled zet, dan in de comp kun je bij de eigenschappen van het internet protocol (TCP/IP), een ip adres invoeren, in de range, 192.168.1.100 tot 192.168.2.110, indien daaronder ipv 50, 10 invuld, het subnetmask wordt automagisch gegeven, als je erop klikt, de gateway is het ip nummer van de router, t.w. 192.168.1.1, en de dns ook, indien je de dns van je internet provider in de router hebt gezet, anders dien je die daar in te vullen.

In de router hoof je dus verder niets in te vullen, alleen die dhcp op disabled zetten en het aantal ip adressen, dan.

Oke tot nu toe gaat het goed (denk ik)
"een ip adres invoeren, in de range, 192.168.1.100 tot 192.168.2.110, indien daaronder ipv 50, 10 invuld" waar moet ik dat invullen?
"de gateway is het ip nummer van de router, t.w. 192.168.1.1, en de dns ook"
ip van de router is neem ik aan je externe ip 82. .... Wat bedoel je met t.w. en bij dns moet daar nu ook dat 82...... nummer

Moet ik dit nu ook in de andere pc doen?

Laatst bewerkt:
Doet alle het nu?
Dan mooi zo laten, als je DHCP aan houdt deelt je router automatisch een ip-adres uit, als je dit zelf invult zoals je reeds gedaan hebt onder de eigenschappen van netwerkverbinding is dat ook goed, heeft bij mij altijd gewerkt en je pc behoud dat vaste interne ip-nummer zoals gewenst. :)

Laatst bewerkt:
Doet alle het nu?
Dan mooi zo laten, als je DHCP aan houdt deelt je router automatisch een ip-adres uit, als je dit zelf invult zoals je reeds gedaan hebt onder de eigenschappen van netwerkverbinding is dat ook goed, heeft bij mij altijd gewerkt en je pc behoud dat vaste interne ip-nummer zoals gewenst. :)
Ze wilde juist vaste ip adressen, maar ze gooit 2 dingen door elkaar, de instellingen in de router en die van de netwerkkaart.
Oke tot nu toe gaat het goed (denk ik)
"een ip adres invoeren, in de range, 192.168.1.100 tot 192.168.2.110, indien daaronder ipv 50, 10 invuld" waar moet ik dat invullen?
"de gateway is het ip nummer van de router, t.w. 192.168.1.1, en de dns ook"
ip van de router is neem ik aan je externe ip 82. .... Wat bedoel je met t.w. en bij dns moet daar nu ook dat 82...... nummer

Moet ik dit nu ook in de andere pc doen?

Nee, het is zoals het er staat, je ip nummer van de router, 192.168.1.1, die vul je als gateway in bij de netwerkkaart, en ook als dns.

Die range van 192.168.2.100 tot 192.168.110 kun je gebruiken voor je pc's, dus elke pc een ander ip adres geven, en de gateway en dns het nummer van de router geven, 192.168.1.1

Die range, kun je instellen in de router, door het getal van 50 wat er staat, zoveel computers heb je niet, te veranderen in 10, wat voldoende is.

Ook is het van belang om in die router de dns adressen van je internet provider in te geven.

En van dat externe ip adres moet je afblijven, dat is het ip nummer die de router krijgt van je internet provider, dat dus voor het uitgaande netwerkverkeer, niet voor je intern, of thuisnetwerkverkeer.

Ik zou persoonlijk niet aan de DHCP functie en de router zelf komen.
Zoals eerder aan gegeven is het voldoende om je eigen pc een ip-adres toe te kennen, meer niet, heeft bij mij altijd perfect gewerkt, maar goed er zullen wel meer wegen naar Rome leiden dunkt me.

Indien ik hem in mijn router niet uitschakel, werkt het niet, dan heb ik een conflict, vandaar.

Ah dan zal het connectie "ding" zijn denk ik.
Met ADSL heb ik hier namelijk geen enkel probleem mee. :)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben bang dat het iets te lastig gaat worden voor mijn.
dns adressen van mijn internet provider, kijk daar ga ik al dat weet ik niet en waar zoek je dat op? Als ik in de router dhcp functie uit zet kan ik de range ook niet meer aanpassen.
Volgende week komt er iemand langs die er wat meer vanaf weet (hoop ik)en laat hem er wel even naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan