Hallo allemaal,
Gister wilde ik in een statische-ip adres maken op mijn router in verband met het gebruiken van download programma's en het openzetten van poorten. Nadat ik alle gegevens goed heb overgenomen en ze heb ingevuld bij de eigenschappen van het internet protocol. Had een tijdje nog verbinding met het internet ongeveer na 10 minuten kon ik geen verbinding meer maken met het internet ook kon ik de router mainpage niet meer openen.
De volgende gegevens had ik ingevoerd:
Ip adres: 192.168.1.65
subnet mask: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.1
dns server voorkeur: 195.121.1.34
dns server alternatief: 195.121.1.66
Volgens mij zijn deze gegevens goed ik heb ze gevonden bij ipconfig.
De volgende gegevens zijn misschien van belang:
Ik heb een adsl aansluiting bij KPN-planet
De besturingsysteem die ik gebruik is windows XP sp2
Ik gebruik norton firewall
Ik heb een linksys router type wag354G met draadloos internet verbinding
PS: tweede vraagje. Ik heb draadloos verbinding hij kan gewoon verbinding maken maar soms valt die uit en dan moet ik tijdje wachten voordat hij weer opnieuw vanzelf verbinding maakt maar de signaal sterke is zeer goed
Bijvoorbaat dank, ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie van jullie te ontvangen
grz Azn
Gister wilde ik in een statische-ip adres maken op mijn router in verband met het gebruiken van download programma's en het openzetten van poorten. Nadat ik alle gegevens goed heb overgenomen en ze heb ingevuld bij de eigenschappen van het internet protocol. Had een tijdje nog verbinding met het internet ongeveer na 10 minuten kon ik geen verbinding meer maken met het internet ook kon ik de router mainpage niet meer openen.
De volgende gegevens had ik ingevoerd:
Ip adres: 192.168.1.65
subnet mask: 255.255.255.0
standaard gateway: 192.168.1.1
dns server voorkeur: 195.121.1.34
dns server alternatief: 195.121.1.66
Volgens mij zijn deze gegevens goed ik heb ze gevonden bij ipconfig.
De volgende gegevens zijn misschien van belang:
Ik heb een adsl aansluiting bij KPN-planet
De besturingsysteem die ik gebruik is windows XP sp2
Ik gebruik norton firewall
Ik heb een linksys router type wag354G met draadloos internet verbinding
PS: tweede vraagje. Ik heb draadloos verbinding hij kan gewoon verbinding maken maar soms valt die uit en dan moet ik tijdje wachten voordat hij weer opnieuw vanzelf verbinding maakt maar de signaal sterke is zeer goed
Bijvoorbaat dank, ik hoop zo spoedig mogelijk een reactie van jullie te ontvangen
grz Azn