Static IP met Netgear WGR614 v6

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Hoi,

Elke keer als ik mijn pc opstart, veranderd de IP. Ik wil graag dat ik een static IP krijg.
Ik gebruik Windows Vista Home Basic.
Ik kan niet via netwerk instellingen op vista voor een static ip zorgen, ik krijg steeds een error dat ik niet genoeg rechten heb, terwijl ik Admin ben van de computer.
Daarom wil ik graag een static IP via mijn router. Bij sommige routers willen dat, maar ik weet niet hoe het met deze router moet...:(

Groet,

Normaal zou je als administrator alles moeten kunnen, dus ook uw ip wijzigen. Wanneer krijg je die melding? Bij het openen van eigenschappen? Na het ok klikken?

Als je commando venster opent (run as administrator) en dit commando ingeeft lukt het dan wel?:
netsh interface ip set address name="Local Area Connection" static 192.168.0.100 255.255.255.0 192.168.0.1

(opm: local area connection met de specifieke naam van uw adaptor zijn let dus op met hoofdletters)

Als je het op de router wil instellen kan dit via DHCP reservations. Normaal zit deze instelling ergens bij je dhcp opties als je inlogt op de router.
Bij DHCP reservations kan je het MAC adres van uw netwerkkaart koppelen aan een statisch ip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan