Static IP voor Xbox One

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webpages

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2015
Goedendag,

Ik heb sinds de aanschaf van mijn nieuwe Xbox One internet problemen. Het ligt waarschijnlijk aan het NAT-type. Sinds ik de Xbox aansloot op het het netwerk ging mijn NAT-type naar gesloten. Toen heb ik gekeken naar port forwarden. Hier ben ik niet uitgekomen omdat ik niet begreep hoe ik een vast ip adres kan toewijzen voor mijn Xbox via UPC.

Is er iemand die mij uit kan leggen hoe ik mijn NAT type open krijg of hoe ik static ip aan kan maken via de Technicolor TC7200?

Ik heb trouwens UPnP geprobeerd en dit werkte, mijn NAT stond open. Maar na een tijdje sprong hij weer terug naar gemiddeld.

Dank

Static Ip doe je instellen op de Xbox
Code:
http://portforward.com/networking/static-ip-xbox-one/

en dan in de technicolor doe je de porten openen.
als je op de zelfde site bij forwarding je router type invult wordt je er met afbeeldingen doorheen geleid.

Hoop dat het hiermee lukt!

MvG

He,

Ik had die site ook gevonden. Maar ik liep vast toen in mijn MAC adres moest invoeren in mijn router. Ik kan nergens een optie vinden om een static ip aan te maken in de opties. Weet jij toevallig waar die zit voor de TC7200?

Bedankt!

Je hoeft naar mijn weten niet ook in de router aan te geven dat je het app een static ip geeft als de xbox een static ip heb gegeven in de netwerk verbinding instellingen van de xbox kan je in je modem de poorten forwarden naar je xbox

Mvg

Ok, dan ga ik nu proberen een static ip te maken in de Xbox settings en vervolgens de poorten forwarden.

Bedankt!

Goedendag,

Ik wilde het forwarden proberen maar er stond al NAT type: open. Dus ik dacht: geweldig, dat is makkelijk opgelost. De volgende dag stond hij weer op gemiddeld. Toen heb ik het forwarden geprobeerd. Dit ging niet helemaal goed. Ik heb het ip handmatig ingesteld in de Xbox maar daarna had de Xbox helemaal geen internet weer. Nu heb ik hem weer op automatisch en het internet doet het nu wel maar het NAT type staat weer op gemiddeld.

Enig idee?

Bedankt!

EDIT: Eigenlijk wilde ik snel nog een vraagje stellen, kan ik ook direct de oude Xbox 360 forwarden? Die werkt namelijk sinds de nieuwe Xbox ook niet meer online...

Laatst bewerkt:
wat heb je bij de DNS instellingen geplaatst toen die op handmatig stonden?

Ik heb daar de primaire en secundaire DNS ingevuld die er al stond toen hij nog op automatisch stond.

Ik weet hem niet meer uit mijn hoofd maar de eerste zes of zeven cijfers waren hetzelfde als de oude en dan 201 op het einde omdat diegene ook 201 gebruikte op de instructie site.

Ik ga nu opnieuw proberen met jouw DNS.

ik wil graag de exact ip adressen weten. je moet deze namelijk even controleren of de reeks van de ipadressen hetzelfde is als op je computer.

Ik heb hem gevonden, het was blijkbaar niet 201 maar goed: 192.168.1.105

Dit ip is het statische ip dat ik wilde instellen van mijn Xbox. Ik heb geen idee of die ook van mijn PC is. De gateway is grotendeels hetzelfde alleen dan op het eind een 1. Moeten deze twee hetzelfde zijn?

is dat ook de gateway die hij krijgt als hij op automatisch staat ingesteld?

Laatst bewerkt:
okey die stel je dan in bij gateway met die .1 en bij ip stel je het ip adres wat je heb geforward in je router. .105
en dan bij dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan