Static IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

HUKED

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
166
Hey,

Ik heb voor een spel een server gemaakt en daar moet ik dus 2 ports voor open zetten. Nu heb ik een dynamisch IP dus moet ik het steeds opnieuw doen. Ik wil dus een static IP krijgen maar ik weet niet hoe. Op internet heb ik wel wat gevonden maar ik weet niet wat ik hiet moet invullen:

os4fts.jpg


dit heb ik bij ipconfig gevonden:

2e3nc7q.jpg


Als ik bij de lege velden "192.168.2.1" invul krijg ik een melding en dan is internet uit.
Kan iemand mij helpen?
 
Dynamish IP krijg je toegedient van je provider, kan je werkelijk niks aan doen.
Hun bellen voor een static IP helpt niet.
Je zit waarschijnlijk bij een goedkopere/nieuwere provider, zoals bijv. versatel.
Die geven een Dynamisch IP, de rede daartoe is, iedereen wil internet, maar ze hebben maar een beperkt aantal IP adressen. Zodra er 1 vrijkomt (dus iemand zet ze comp uit) kan die weer doorgegeven worden aan een andere computer.

Heel misschien dat het programma Hamachi helpt.
Baat het niet dan schaadt het niet ;)
 
Static of dynamisch IP naar WAN hangt van je provider af.
Wanneer deze een dynamisch (wisselend) IP verstrekt zul je dat ook in moeten stellen anders heb je gewoonweg geen verbinding.

Om dat te omzeilen kun je hier gebruik van maken (engels)
mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Bedoelt de vragensteller niet gewoon dat hij een vast ip-adres wil hebben op zijn eigen lokale netwerk (lan)? Ik vermoed dit omdat de ip-reeks 192.168.x.x over het algemeen gebruikt wordt voor LAN en niet voor WAN.
De oplossing zou in dat geval zijn om het vast ip-adres in te stellen op bijvoorbeeld 192.168.2.100 (De door vragensteller genoemde ip-adres werkt niet, omdat dit waarschijnlijk al gebruikt wordt door zijn modem en/of router. (De DHCP binnen het lan kan uitgezet worden)
Bij dns vul je dan in 192.168.2.1 (of dns servers van de provider - te vinden op de website van de provider). De melding zou kunnen komen omdat geprobeerd wordt de computer hetzelfde ip-adres te geven dan de modem/router en twee idendieke ip-adressen binnen een netwerk geeft problemen en dus foutmeldingen.
 
Ik heb hamachi. Ik zal wel ff kijken wat ik hier mee kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan