static of dynamic ip

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat wist ik al
maar ik bedoel welke van de 2 je hebt hoe kun je dat zien static of dynamic

- Start
- instellingen
- configuratiescherm
- Linksboven op Klassiek zetten.. (als je categorie ziet staat hij al op klassiek)
- Netwerkverbindingen
- Rechtermuisknop op de lan-verbinding
- Eigenschappen
- Dan in het witte venster "Internet protocol TCP/IP"selecteren
- Weer kiezen voor eigenschappen

Dan zie je op het eerst tabblad of je een statisch of een dynamisch IP hebt.
Als er niets ingevuld staat dan is het dynamisch, als er wel wat ingevuld staat is het statisch

bedankt
en je hoeft hem trowens niet op klassiek te zetten teminste was bij mij niet nodig

Dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Je kunt van je provider best een dynamisch adres krijgen. Net zogoed als je bij je router kunt instellen dat die statische adressen moet uitdelen.

Een statisch adres is gewoon altijd hetzelfde. Dynamische adressen worden voor een bepaalde tijd toegewezen en daarna weer vernieuwd. Bij een statisch - dynamisch adres wordt het adres wel vernieuwd, maar krijg je in principe weer hetzelfde adres toegewezen. Pas als je lange tijd niet online bent kan het adres wel eens veranderen. Een DHCP server geeft je een ip adres voor een bepaalde tijd. Je kunt zien wanneer dit vernieuwd wordt aan de 'lease' tijd. Die verloopt op een gegeven moment, waarna je opnieuw een ip toegewezen krijgt.

Dynamische adressen zijn erg handig voor een provider, omdat een adres dan niet gereserveerd blijft voor iemand die toch vaak offline is. Zo kan het aantal adressen dat moet worden uitgegeven beperkt worden. Zeker met inbelverbindingen is dit erg nuttig, omdat die toch niet constant online zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan