Statieven

• Onderwerp starter Onderwerp starter Keane
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Keane

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Welk statief raden jullie aan? Wilde de Hama star 63 halen, maar las toch dat die qua reviews niet echt de beste is met stabiliteit. Wil voor ongeveer 30 á 40 euro een statiefje, welk raden jullie mij aan:O?

Kijk ook even op mijn andere topic 'Lens'.:o

Opzich is de Hama een prima statief hoor. Stabiliteit ligt aan meer factoren dan b.v. materiaalkeuze. Denk aan het gewicht van je camera en de de omstandigheden waar je het gebruikt. Je kunt zelf al heel wat bereiken door het statief altijd op een goede ondergrond neer tezetten en alles goed uit te klappen. ook kun je nog extra gewicht aan de haak hangen bij b.v. veel wind. Ik weet niet of je een beginner bent met fotografie, maar dit dus best een goede koop.

Ben inderdaad een beginner. Wil vooral de natuur in om te gaan fotgraferen, dieren vooral. Zal dus te maken hebben met; zand en ongelijke ondergrond. Mijn camera gaat in totaal om en nabij de 1 KG wegen, dus dat moet het statief makkelijk aan kunnen...

Niet om je hier weg te jagen, maar kijk eens rond wat ze op www.zoom.nl adviseren. Ik ben zelf ook met fotografie bezig en gebruik die site regelmatig om informatie te zoeken.

Heb zelf een zeer oude driepoot statief, ooit van mijn vader gekregen. Heb vorig jaar een 1 poot statief gekocht van Tamron bij Cameraland in Alkmaar. Handig om snel mee te nemen en toch stabiel voor grote lenzen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan