station E en F kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

fedorn

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
Station E en F, cd player en writer, zijn beide verdwenen. Bij het opstarten worden ze herkend maar zodra W98 draait worden ze niet meer herkend. Kast is niet los geweest. Ik heb nieuwe partities gemaakt en de schijven van letter verwisseld. Daarna heb ik nog enkele drivers geinstal. en opeens waren ze verdwenen.

Wie kent dit?

Komt me vaag bekend voor. Kun je de functie 'zoeken naar nieuwe hardware' hiervoor niet gebruiken?
suc6

Mag ik vragen hoe je de drive letters hebt veranderd en welke dan. Hier zitten volgens mij namelijk de nodige risico's aanvast.

Als je bv c: veranderd in d: dan start je pc niet meer op!

Probeer ze is in de originele stand terug te zetten!

groet
Harmen

"zoeken naar nieuwe hardware" vindt ie niets.
Harddisk gedeeld in C en D, cd-roms in E en F.
Dit was C, de cd-roms D en E.
Ik heb daarna nog gewoon gewerkt met de cd-roms.

hetzelfde probleem

Ik heb dus zoon beetje hetzelfde probleem. Er is bij mij een nieuwe harddisk ingezet (daarvoor had ik een harddisk C:\, een cdrom D:\, en een writer E:\) en sindsdien heb ik alleen nog maar C:\ en D:\ als zijnde de 2 harddisken.. De cdplayer- en writer zijn helemaal verdwenen!
Kan iemand mij hier iets nuttigs over vertellen?
Graag in begrijpelijke taal, zodat ik het wellicht ook nog kan snappen..:)

Hoi.........hoe zit de boel aangesloten?

de 2 hdd op 1 flatkable en de cd rom's ook op 1 flatkable
Ik denk dat he een master/slave verhaal is in jouw geval. Worden de hdd's en cd rom wel in het bios gezien?

groetjes,
Harmen

Fedorn : Wat staat er in apparaatbeheer bij dvd/cd rom,
staat er een uitroep teken bij.

Hoe heb je de partitie gemaakt , met partition magic ?

Renzmenz : wat voor os draai je

Zo gekomen zo gegaan. Ik had eerst de schijven gedeeld en daarna nog programma 's m.b.v. de cd-rom geinstalleerd. Waarschijnlijk een conflict met een programma. In 1 keer waren ze beide verdwenen. W98 setup er opnieuw er overheen en ze kwamen weer te voorschijn.
RARA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan