Station niet gereed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

0scar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
68
Ik wil mijjn oude computer waar windows ME opstaat formatteren. Heb dit al veel vaker gedaan dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb 1 harde schijf met 2 partities. C = 2 gig en D = 38 gig. Ik heb opstart diskette in de computer gedaan en via MS-DOS dit ingetikt. format c: geen probleem en de C schijf is leeg. Nu wilde ik natuurlijk ook de D schijf leeg hebben dus format d: maar hellaas bij 15 % geeft hij aan "Het station is niet gereed. Het formatteren is beeindigd" is er een programmatje voor om die schijf te herstellen. Ik kan niet meer in windows omdat die op de C: schijf stond en die nu leeg is..
Hoop dat het zo duidelijk is.

En ik heb ondertussen met FDISK de 2 schijven verwijderd en tot 1tje gemaakt heb dus nu 1 schijf C: maar de foutmelding krijg ik bij 20% van het formatteren.

Als ik in MS-DOS de dir opvraag van de c schijf dan zegt ie dat het mediumtype ongeldig is
:mad:
 
Je kon wel gewoon de twee partities verwijderen en één primaire dos partitie aanmaken?
Misschien dat er toch iets met je harde schijf is.
Om daar achter te komen moet je wel het merk van je harde schijf weten.
Als je het merk weet kijk dan hier even.
 
unknown

Ja ik heb nu 1 primaire dos partitie. Maar hoe kom ik erachter wat voor merk hardeschijf ik heb :rolleyes: computer opendraaien en kijken of kan het via dos aanvragen.

Maja wat ook vreemd is als ik FDISK open en kijk bij de partitiegegevens dan staat er buh syteem UNKNOWN?? moet dat niet een FAT zijn ofzow?
 
Als de harde schijf al helemaal leeg is zit er niets anders op dan de kast even open te maken om kijken wat voor merk je harde schijf is.

En die unknown melding komt omdat je schijf nog niet geformatterd is dacht ik.
Dus het bestandssysteem is nog niet bekend (dacht ik maar dat weet ik niet zeker).

Ik zou zeggen, controleer je harde schijf maar even op integriteit want ik krijg een sterk vermoeden dat er iets mis is.
 
Kuch Kuch wat een stof:p

Maar het is

Maxtor
40 gigabyte
5400 rpm
 
bedankt

Bedankt het probleem is opgelost :D :D en me hd is gefixt zaten inderdaad veel fouten op.
 
Nee na al die jaartjes doet ie het nog steeds. Alleen het is nog wel een klusje om alle oude cd's te vinden met de drivers.. Heb wel 1000 cd's hier liggen :p . Ben die van me videokaart kwijt :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan