Stations (C:) en (D:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

daniel1001

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2010
Goedendag,

Ik heb een vraag over mijn station C. Toen ik mijn schijf wilde defragmenteren stond er dat er nog maar 10% vrije ruimte was! Opmerkelijk genoeg heb ik nauwelijks grote bestanden geïnstalleerd en van een virus is (volgens Avira) geen sprake.

De capaciteit van mijn station C is: 19.53 GB. Mijn 1e vraag is:

1) Waarom is mijn beschikbare ruimte zo laag, terwijl ik nauwelijks grote bestanden heb geïnstalleerd en hoe kan ik dit percentage weer omhoog krijgen?

Mijn station D heeft echter wel 94% vrije ruimte!

2) Kan ik beide stations gebruiken voor een efficiënter gebruik, of werkt dat niet zo?

Bij voorbaat dank,

Daniël

Met 10% vrije ruimte zal je wellicht niet kunnen defragmenteren, want defragmentatie vraagt ongeveer 15% vrije ruimte om te kunnen defragmenteren.
Jouw vraag waaróm je zo weinig over hebt zal moeten blijken uit hetgeen jij op C hebt staan en wat de oorspronkelijke capaciteit van C: was.

1) Waarom is mijn beschikbare ruimte zo laag, terwijl ik nauwelijks grote bestanden heb geïnstalleerd en hoe kan ik dit percentage weer omhoog krijgen?

Windows Vista of 7?
Check de grootte van je windows map. en specifiek de c:\windows\winsxs map.

op de vraag die zal volgen, nee kun je niet schonen

Mod edit

topic verplaatst naar Hardware---> Harddisk.

Succes verder met je vraag.

Ik heb (nog) Microsoft Windows XP Professional. De grootte van mijn Windows map bedraagt 4,38 GB en 4.02 GB op schijf. Hij bevat 19 322 bestanden en 1 928 mappen.

De grootte van mijn WinSxS-map bedraagt 51,8 MB. Op schijf: 52,2 MB. De bestanden en mappen: 288 bestanden en 66 mappen.

Hopelijk is dit genoeg informatie. :thumb:

Ik heb TreeSize Free geïnstalleerd. Een groot percentage beschikbare ruimte ging uit op een bestand. Dat bestand heb ik verwijderd.

Ik heb nu weer 40% vrije ruimte! Ongeveer 2/3 van de ruimte van de disk :C gaat naar WINDOWS en Documents and Settings. Het lijkt me niet zo handig om dingen hieruit te verwijderen.

Mijn 2e vraag was: Kan ik station :D 'koppelen' aan station :C voor een efficiënter gebruik van de computer ruimte?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan