Stations niet in schijfbeheer wel in explorer raadsel?

• Onderwerp starter Onderwerp starter raff
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

raff

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Heel vreemd
Ben al de hele dag bezig en geen oplossing gevonden.

Heb alles al gecleant en gescand met eset maar het volgende probleem blijft bestaan:

Zodra ik via beheren naar schijfbeheer ga, staat er geen enkele harde schijf (station) meer vermeld. Kan geen software meer installeren, geen CDs meer branden omdat eveneens de cd-speler niet wordt herkend. Als ik vanaf CD windows XP opnieuw wil installeren (of herstelconsole wil starten) dan krijg ik de melding "geen geldige partitie beschikbaar" Als ik via recht op de stationspaden klikken terecht kom bij eigenschappen van de schijven, staat er onder volumes bij status 'onleesbaar'. Ook een programma als testdisk vind geen enkele schijf.

En dat alles terwijl ik verder gewoon op mn PC (C schijf en alle andere stations) kan werken nu.
Wat dus wel gewoon kan:
Via 'deze computer' kan ik mijn harde schijven gewoon zien. Met explorer kan ik ze ook gewoon benaderen en alle bestanden zijn gewoon te openen en software lijkt verder gewoon te werken.

Mijn probleem is dus dat ik geen verse windows xp installatie kan maken en ook geen cd / dvd's kan branden omdat vanuit de essentiele lokaties geen enkel station wordt herkend.

Weet iemand hoe dit kan ? Alvast bedankt voor het meedenken....

Laatst bewerkt:
worden de schijven nog wel gezien vanuit de bios?

Ja, daar kan ik ze ook gewoon zien zoals gewoonlijk

Laatst bewerkt:
Hm, da's minder.
Wat je kunt proberen: trek de SATA (?) connectors uit de harddisks en start je pc opnieuw op. Wacht even en zet 'm daarna uit.
Stop 1 SATA stekker (van de Windows disk) er weer in en herstart met de Windows CD / DVD in de lade. Wat gebeurt er nu?

Ik ga er gemakshalve vanuit dat je pc SATA aansluitingen heeft ipv van IDE.

Laatst bewerkt:
geen geldige systeempartities gevonden

Is Sata idd. Net gedaan. Er veranderd niets. Ik krijg de melding 'geen geldige systeempartities gevonden, setup kan niet doorgaan' waarna ik gewoon weer mn bureaublad zie en ook er gewoon niets aan de hand lijkt te zijn. onder 'deze computer' staan alle harde schijven (ook de externe twee) gewoon netjes met stationspaden vermeld en zijn toegankelijk. echter in schijfbeheer is alleen de cd-speler zichtbaar als station, de harde schijven niet.

Eerst was in Nero de cd-speler ook onvindbaar - nu staat hij er weer netjes bij en kan ik weer branden. (Maar ik had niets met de cd speler kabels gedaan!)

zit toch te denken dat het een raar virus moet zijn? heb verder altijd top prestaties. Eset en AWC vinden niets.

Laatst bewerkt:
Wacht even, nú schrijf je iets dat theoretisch én praktisch onmogelijk is als je vanaf CD start. Als je namelijk vanaf CD start kóm je helemaal NIET (never en nooit) op het buroblad uit, hetgeen mij doet vermoeden dat je niet vanaf CD, maar vanaf hdd start.
Check het bios eens op bootpriority.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Daar had je gelijk in, en ik te slecht gelezen.... had niet op een toets gedrukt tijdens het laden van de cd en daarna de cd vanuit windows weer opgestart, dat was natuurlijk net niet de bedoeling. 2e keer gedaan en inderdaad alles is weer netjes geinstalleerd en de problemen zijn foetsie. Nog maar eens extra beveiligd die handel, want moet bijna wel een een of ander verraderlijk virusje geweest zijn. Thanx!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan