Stationsletter harde schijf aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan1996

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Berichten
3
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Een tijdje terug is mijn harde schijf van pad verandert (F->M) en hierdoor kan ik met verschillende programma's niet meer direct in mijn harde schijf. Dit zorgt voor veel werk om alles om te zetten en ik wil dus eigenlijk gewoon het liefst het pad van de harde schijf aanpassen.

Na wat Google werk ben ik uiteindelijk bij 'schijfbeheer' in 'computerbeheer' terecht gekomen. Ik heb alle stappen gevolgd om de stationsletter en dus daarmee ook het pad aan te passen naar F ipv M, totdat ik een melding kreeg dat verschillende programma’s niet meer goed zouden kunnen werken en dat ik die eerst moest stoppen. Dus heb ik op annuleren gedrukt, de programma’s gestopt en vervolgens weer opnieuw de stappen gevolgd, maar toen kwam ik tot de onaangename verassing dat F niet meer in de lijst stond met beschikbare stationsletters. Ik heb hierna eerst geprobeerd of G niet toevallig het juiste station was, maar dat bleek niet zo te zijn.

Na weer wat gegoogle kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk komt doordat de letter in gebruik is door mijn card reader (die ik overigens vrijwel nooit gebruik & ik snap ook niet hoe het station nu opeens wel in gebruik zou zijn). Ik zie de letter dan ook staan onder 'Apparaten met verwisselbare opslagmedia' in 'Computer' (Zie screenshot), maar voor mijn gevoel heeft die daar altijd al gestaan, ook toen de harde schijf nog werkte op F maar niet aangesloten was.

Weet iemand hoe ik mijn harde schijf weer terug kan zetten naar F?

Alvast bedankt!

helpmij.nl.jpg
 
Gewoon die schijfletter wissen/andere letter geven en dan aan de schijf geven waar je hem wilt hebben.
Eerst de cardreader in apparaatbeheer uitzetten en rebooten kan ook.

Overigen is het verstandig je C: leger te maken, die zit wel erg vol.
 
Het probleem is dat ik die schijfletter nergens zie, zie bijlage.

helpmij.nl2.jpg

Haha, ja dat was ik al een tijdje van plan, maar komt er iedere keer niet van.
 
Maak het onderste deelvenster eens groter, of sleep de schuifbalk aan de rechterkant in het onderste deelvenster met je muis naar beneden. Je schermafdruk laat namelijk niet alle schijven zien die door je card-reader (en evt. andere apparaten) worden gebruikt.

Tijs.
 
Op het screenshot in je startpost staat de F: als verwisselbare schijf, een poort in je cardreader.
Maar nogmaals, zet die uit in apparaatbeheer en reboot.
 
Hartelijk bedankt! Uiteindelijk gedaan wat dnties zei, daar vond ik inderdaad een schijf die F in gebruik had, vervolgens die aangepast naar een andere letter en zonder moeite mijn harde schijf terug gezet naar F. Beide hartelijk bedankt voor jullie hulp! Opgelost!
 
Fijn dat je ermee geholpen bent.

Zet nog even de vraag als opgelost: Log in op het forum, ga daarna naar deze vraag en klik dan op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan