Captain Schaap
Gebruiker
- Lid geworden
- 3 apr 2004
Goedemorgen allemaal, hier een beroep op jullie kennis...
Ik heb in opdracht een nieuw systeem samengesteld.
Draait perfect.
Zit o.a. een multicard reader ingebouwd.
Heb een harde schijf van 160 GB in twee partities verdeeld (NTFS).
Omdat de HD helemaal leeg was en ongeformatteerd heb ik de installatie van XP home via de bootable cd gedaan en tijdens de setup de HD gesplitst en geformatteerd.
Nu, omdat er een card-reader aanwezig is, is de eerste opstartpartitie station H: geworden, de cardreaderstations c:\ t/m g:\
H:\ is dus de eerste, primaire partitie en I: is de tweede, uitgebreide partitie.
WinXp is geïnstalleerd en draait als een zonnetje, alleen programma's van derden die ik nu installeer hebben toch wel wat problemen dat windows zicht niet bevindt in station c:\ (die niet als HD bestaat), maar in station H:\.
Logisch, aangezien dit niet een gangbare situatie is.
De vraag: is het toch mogelijk de stationsletter van de primaire partitie te wijzigen van h:\ naar c:\, zonder dat winXP opnieuw geïnstalleerd hoeft te worden???
De andere partitie lukt wel, maar de primaire vanuit schijfbeheer niet...
Alvast bedankt!
Ik heb in opdracht een nieuw systeem samengesteld.
Draait perfect.
Zit o.a. een multicard reader ingebouwd.
Heb een harde schijf van 160 GB in twee partities verdeeld (NTFS).
Omdat de HD helemaal leeg was en ongeformatteerd heb ik de installatie van XP home via de bootable cd gedaan en tijdens de setup de HD gesplitst en geformatteerd.
Nu, omdat er een card-reader aanwezig is, is de eerste opstartpartitie station H: geworden, de cardreaderstations c:\ t/m g:\
H:\ is dus de eerste, primaire partitie en I: is de tweede, uitgebreide partitie.
WinXp is geïnstalleerd en draait als een zonnetje, alleen programma's van derden die ik nu installeer hebben toch wel wat problemen dat windows zicht niet bevindt in station c:\ (die niet als HD bestaat), maar in station H:\.
Logisch, aangezien dit niet een gangbare situatie is.
De vraag: is het toch mogelijk de stationsletter van de primaire partitie te wijzigen van h:\ naar c:\, zonder dat winXP opnieuw geïnstalleerd hoeft te worden???
De andere partitie lukt wel, maar de primaire vanuit schijfbeheer niet...
Alvast bedankt!