Stationsletter toewijzingsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

givaking

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Wie kan mij helpen????????
Heb een nieuwe HD in mijn pc geplaatst. Nu hekent windows de oude HD die als "Slave" in deze pc is ingesteld. In het systeembeheer is de oude HD wel te zien maar heeft geen Stationsletter. Met een rechter klick op deze HD kan ik GEEN keuze maken voor "stationsletter en pad wijzigen" Het staat wel in het lijstje maar licht grijs. Wie weet er raad!!!!!!!!!
Met vriendelijke groet, Givaking
:thumb:

Het station heeft zeker ook geen grootte?

Ik denk dat je hem eerst moet formatteren. Een handig programma om met harde schijven te werken is Partition Magic.

Succes!

Nou, daar heb je PM niet voor nodig, kan gewoon via schijfbeheer, door diskmgmt.msc in uitvoeren in te trommelen, de partitie(s) indelen en formateren, kun je er daarna een schijfletter(s) aanhangen.

Omdat PM niet gratis is kun je eventueel Gparted gebruiken, gratis en goed.

Ik zie het probleem niet zo, je kunt toch gewoon vanuit Windows formatteren (schijfbeheer, dan heb je geen schijfletter nodig).

Dit is de screen shot, misschien is het zo duidelijker. De oude HD mag niet geformateerd worden, zit vol met data.

Bijlagen

• HD error.PNG
    HD error.PNG
    72,1 KB · Weergaven: 79
Ga eens met de muiscursor op het grijze deel staan naast de schijf waar schijf 1 staat, en geef eens op wat de opties zijn als je de rechtermuisknop indrukt.

Dit is de shot van de schijf met nr.1 de oude schijf. Bij de andere de nieuwe schijf (j) daar kan ik wel de stationsletter en pad wijzigen.
De oude HD is een Westren Digital en de nieuwe is Hitachi, de pc is een VAIO pcv-rx407. De gegeven van de motherbord kan ik niet vinden.

Laatst bewerkt:
Dit zijn de gegevens van de motherbord:
Manufacturer : Sony Corporation
Mainboard : Asus P4S533VX
Bios : Award Software, Inc.
Chipset : SiS 651
Physical Memory : 1024 MB DDR-SDRAM
LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
AGP Bus : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : No
Bus CardBus : No
Bus FireWire : Yes

Stationsletter probleem

Nog steeds geen oplossing voor het probleem, wie ka me helpen.???????????

Ga eens met de muiscursor op het grijze deel staan naast de schijf waar schijf 1 staat, en geef eens op wat de opties zijn als je de rechtermuisknop indrukt.

Het beantwoorden van de gestelde vragen zou kunnen helpen.:rolleyes:

Ga eens aan de slag met PTEDTIT32 en eventueel TestDisk.

En zet de screenshots hier neer van die schijf, en vertel ook eens in welk bestandssysteem er was geformateerd, en hoeveel partities er op stonden van welke groote.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan