Stationsletter verandert uit zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

VincentD88

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2011
Sinds enkele weken heb ik wat problemen met mijn laptop. In mijn laptop zitten twee harde schijven welke altijd de stationsletters C: en D: hadden. Een tijd geleden heb ik een dongle aangesloten en sindsdien zijn de stationsletters van de harde schijven in de war. De dongle kreeg de stationsletter D: toegewezen en mijn tweede harde schijf veranderde in schijf E:. Omdat vrijwel alle programma's vanaf de oorspronkelijke D-schijf lopen gaf dit behoorlijk wat problemen.

Nu heb ik uiteraard als eerste via schijfbeheer de stationsletter weer teruggezet naar de letter D. Na de eerste keer opnieuw opstarten had dit het gewenste effect en werkte de computer weer normaal. De keren hierna was de D-schijf echter weer veranderd in de E-schijf. Dit terwijl er niets was aangesloten en de D-schijf dus gewoon vrij was. Ik heb de dongle nooit meer aangesloten en een systeemherstel naar het punt voordat ik de dongle heb aangesloten werkt ook niet.

De laptop kan nu dus wel gewoon werken, maar ik moet om de keer opstarten de stationsletter weer terugveranderen van E naar D. Is er een manier om de tweede harde schijf te dwingen de stationsletter D aan te nemen?

Wil ik toch het volgende weten: Wordt schijf D: als verwisselbare schijf aangeduid of niet?

Tijs.

Je bedoelt de oorspronkelijke schijf D? Deze staat als E-schijf niet bij verwisselbare schijven, maar naast de C-schijf bij het overzicht 'Stations op lokale vaste schijven'.

Ok, niet dat ik direct een oplossing heb, maar het leek me relevant voor (andere) helpers om een antwoord te krijgen op mijn vraag.

Hopelijk komt er iemand met een oplossing.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan