statisch ip in thomson 850

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo,ik heb per ongeluk mijn wifi kaar van laptop in het modem een statisch ip gegeven.
1:is dat erg?

2:hoe kan ik het weer zo instellen zodat die weer automatisch ip adres krijgt?

mijn ethernetkaart van laptop en desktop krijgen overigens wel een automatisch ip adres toegewezen:evil:

Nee. In principe niet. Tenzij je de router opnieuw opstart, dan kan het zijn, dat hij jouw ip-adres aan een andere pc toewijst. In dat geval heb je geen internet. Hoe je het weer goed krijgt is op de volgende manier

Ga naar:
- deze computer (my home) > configuratie scherm (control panel) > netwerk connecties (network connections) > selecteer je wifi verbinding > rechter muisknop > instellingen (properties) > selecteer het eerste tabblad (algemeen (general))

Hier zie je een deze "verbinding gebruikt de volgende dingen (this connection uses the following items)"

Scroll naar beneden tot je "internet protocol (TCP/IP)" druk op instellingen (properties).
Selecteer nu automatisch in beide velden (obtain an ip-adress automatically).

NU heb je weer een automatisch ip adres

Dat is bij xp. Maar bij vista moet je het ook ergens in die richting zoeken. Waarschijnlijk netwerk centrum, rechtermuisknop op je wifi verbinding en dan ip/tcp. Dan kom je er volgens mij ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan