Statische elektriceteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
124
Hallo,

Ik was vandaag bezig om mijn kabels van mijn computer wat netjes te maken, ook had ik een kabel naar de kachel lopen en het andere einde hield ik het draad vast. Nu was ik klaar metdie kabels en wou ik de zwarte kabel die uit het net komt weer in de voeding doen. Toen ik dat deed had ik nog steedst die kabel vast, en kreeg ik een soort kriebel achtig iets in mijn 2 vingers waarmee ik die kabel vast hield.

Wat was die stroom? Is dat gevaarlijk? Hoe moet ik dit anders doen want er mag geen statische elektriciteit door de computer?

- Dylan
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Je hebt het over een 'kachel'. Bedoel je een kachel in je PC, want dat bestaat niet. In een ventilator zitten wel meerdere ventilatoren, onder andere bij de voeding. Het lijkt me dat je die bedoelt.
Verder geef je aan dat je een kriebel achtig gevoel kreeg in je twee vingers waarmee je 'de kabel' vasthield. Welke kabel bedoel je? De zwarte IEC kabel die uit het stopcontact komt??? Of die kabel aan je ´zogenaamde kachel'?

Groet, Jochem
 
ik denk de combinatie van de twee kabels, waarschijnlijk de zwarte IEC (stekker naar pc kabel) en de aardingsdraad die TS aan de kachel/CV-plaat heeft gekoppeld ..
 
og je hebt bij het opbergen van je kabels kontact gelegd van je contacten in je connector met de case...
 
og je hebt bij het opbergen van je kabels kontact gelegd van je contacten in je connector met de case...


Uhm, nee. Want ik heb een stekkerdoos en waar die zwarte kabel in zit en die schakelaar stond uit?

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt.

Je hebt het over een 'kachel'. Bedoel je een kachel in je PC, want dat bestaat niet. In een ventilator zitten wel meerdere ventilatoren, onder andere bij de voeding. Het lijkt me dat je die bedoelt.
Verder geef je aan dat je een kriebel achtig gevoel kreeg in je twee vingers waarmee je 'de kabel' vasthield. Welke kabel bedoel je? De zwarte IEC kabel die uit het stopcontact komt??? Of die kabel aan je ´zogenaamde kachel'?

Groet, Jochem


Kachel die je kamer opwarmt als je het aan zet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan