Statische elektriciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

_CompuFreaky_

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik ga vanmiddag voor het eerst een eigen systeem bouwen ik heb geneoeg info opgezocht en ik heb men hele moederbord boekje doorgelezen...... dus ik ben klaar om hem te bouwen dit is hem:

AMD Athlon XP 2200+, 266Mhz, SocketA, Box
Asus A7N8X Deluxe,SockA,nForce2,Audio,SATA/RAID,LN Versie 2.0 (versie 2 met 400mhz fsb ondersteuning handig voor te upgraden)
Club3D ATI Radeon 9600Pro 128Mb DVI/TV-out
Kingston 512Mb DDR PC3200 400Mhz (KVR400X64C25/512)
Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb, 7200rpm, 8Mb Cache, U-ATA133, Liquid Bearing
Q-Tec Voeding ATX 350W Low Noise
Spire HD05040B Harddisk Flowcooler
samsung dvd rom 16x48
samsung brander 40x brand ie ofzo
samsungs zelfde frontje past mooi bij elkaar ga ik nog stealth maken

komt in men mettalic gespoten rainbow case met blowhole voorin raampie aan zijkant + blauw neonlight met 2 koelers met ledjes erin (blauw) voorin en achterin met biohazard fanguard

Maar ik hoor zoveel mensen dat je zo moet opasse met statische elektriciteit heb nu al bij 5 a 8 winkels gevraagd voor anti statisch armbandje maar niemand heeft er 1 nu hoorde ik dat een verwarming ook geaard is en dat je daarmee ook goed kan ontladen als ik dat gewoon elke 2 min doe kan er dan wat fout gaan ?

Nee hoor, gaat wel goed, in principe is het ook voldoende als je voordat je iets inbouwt even de computerkast aanraakt (het frame), dan ben je ook ontladen.

geen wol kledingstuk dragen....
maak je zelf vast aan de verwarming...
koperdraadje aan je horlogebandje ofzo...

succes man..ben benieuwd hoe ie eruit komt te zien...

maakt het uit als je leren horloge hebt en kan ik dat koperdraadje dan niet beter aan frame vastmaken ? dan aan verwarming

draadje moet kontakt maken met jouw lichaam om jou te ontladen..
ik zou kiezen voor de verwarming...
overigens....ik ben erg paranoide als het gaat om statische elec. :D:D:D
het vervelende van zo'n beschadiging is dat je hem niet ziet...kan maanden goed gaan en dan kan de schade die je nu hebt aangebracht alsnog een probleem gaan geven..

als ik jou was zou ik voor de abit nf7-s gaan, ipv dat asus.. is goedkoper en de abit komt (bijna) overal best uit de test uit alle nforce2 borden.. en rev.2.0 heeft ook officieel 400 mhz fsb ondersteuning..

its just a thought.

Hallo

Het inpluggen p.c. supply op een geaard stopkontakt is normaliter voldoende.......(de aarding wordt immers niet onderbroken d.m.v.een schakelaar)

zoals eerder vermeld ....defekten veroorzaakt door stat. elektr. , kunnen soms maanden , zoniet jaaren later pas tot uiting komen.........

Het lichaam verbinden d.m.v. een weerstand van 500K ohm ....1M ohm met de aarding is natuurlijk een veeeel goedkoper truukje i.p.v. een veel (duurder) aardingsbandje ....

Peter

Laatst bewerkt:
Als ik aan mijn mobo zit te rommelen gebruik ik altijd rubber handschoenen.
Verkrijgbaar bij de c1000 , zitten er denk ik 20 stuks in van de hele dunne , je kan ze wel net als bij een chirurg.
Ze liggen bij de poets spullen.

als hij klaar is willen we hem wel zien hoor.

succes

tis gelukt pc gebouwd na wat bugjes te hebben gefixd draaid ie als een gek wat een upgrade van Pentium 1 233 naar dit ding.... ik zal als ik webcam heb gekocht over 2 maanden ofzo wel pics laten zien..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan