Statische elektriciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Ik ga over een paar dagen (zodra alles hier is) mijn eigen systeem in elkaar zetten. Nu had ik al een anti-statisch armbandje geregeld enzo. Maar nu is mijn vraag:

1. Waar maak je die aan vast? (Misschien in de keuken, badkamer aan die pinnetjes rond stopcontact?
2. Ik heb gehoord dat ie aan het frame van je case kan? Maakt het dan wat uit als je stopcontact waarin je pc zit niet geaard is?

Alvast Bedankt :)

Statische elektriciteit moet je het bandje aan de computer aansluiten.

of aan de verwarming
alhoewel ik het nooit gebruik heb zelf al een pc of 15 ineengestoken en nog nooit problemen mee gehad

dus is noodzakelijk daar heb ik mijn twijfels over :eek:

of aan de verwarming
alhoewel ik het nooit gebruik heb zelf al een pc of 15 ineengestoken en nog nooit problemen mee gehad
dus is noodzakelijk daar heb ik mijn twijfels over :eek:

Het ligt ook een beetje aan de kleding die je draagt en de schoenen die je aan hebt en op welke vloer je rondloopt. Ook het weer en klimaat heeft invloed. Onweer in de buurt geeft een vehoogd risico op statische elektriciteit.

Beter is om wel een armbandje te dragen, maar zelf doe ik dat ook nooit.
Ik loop meestal als ik een PC moet gaan "opereren" even naar een stuk koperen waterleiding, waarvan ik weet dat deze via een aardpen in de grond verbonden is en houd deze 10 seconden vast. Dit heeft tot dusver goed geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan