statische ipadressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik wil de computers in m'n netwerk voorzien van statische ipadressen. Dit lijkt me handiger, om de pc's elkaar te laten bereiken, dan hoef ik niet steeds nieuwe ipadressen vanbuiten te leren. het is handig als ik vanbuiten weet welke pc of apparaat welk ipadres heeft. En anders zou ik elke keer de poorten van de router moeten gaan openzetten naar andere poorten.

Maar als ik m'n netwerk van statische ipadressen voorzie (het extern ipadres is dan nog wel steeds dynamisch) dan kan geen enkele pc nog op internet. Verbinding met elkaar hebben ze nog wel (en ik neem aan dus ook nog steeds verbinding met de router)

Ik heb een kabelaansluiting
Windows xp professional
en heb een belkinroutertje, typenummer weet ik niet meer.

Beide computers maken gebruik van sygate personal firewall.

Heb je wel bij de gateway het ip adres van de router/modem ingevuld?

jep, alles ingevuld exact zoals het was (zodanig dat het dus niet meer zal veranderen) maar het feit dat het statisch is ipv dynamisch is blijkbaar al voldoende om internet niet meer te laten werken:confused:

je kan proberen je DHCP range in je router te verkleinen van 100 tot 254 bijvoorbeeld en dan je statische adressen onder de 100 te houden, misschien zit het elkaar in de weg.

Ik heb net even gekeken op mijn router. Ik had 4 ipadressen terwijl ik doorgaans maar 3 apparaten online heb op mijn router. Er stonden wel maar 3 namen en MAC adressen bij. Nadat ik vernieuwde was het 4de adres verdwenen. Ik maak me hier zorgen over, wat kan dit zijn?

Ik heb momenteel 3 ipadressen dus:

192.168.2.2 m'n smartphone
192.168.2.3 m'n pc die draadloos verbonden is
192.168.2.4 m'n pc die met de utpkabel verbonden is met de router.

Verder heb ik geen idee hoe ik die range moet instellen maar het lijkt me dat ze allemaal al onder de 100 liggen.
Die twee pc's wil ik dus statisch...

Kan ik misschien in m'n router instellen dat dynamische adressen hetzelfde (statisch) moeten blijven? Want als ik ze statisch instel op de pc heb ik dus geen internet meer (maar nog wel verbinding ???)

Ik was net nog even aan het rondneuzen in de instellingen van de router en daar stond dus ingesteld:

DHCP server: on

IP pool starting adres: 192.168.2.2
IP pool ending adres: 192.168.2.100

Is dat nou ok of niet?

Daaronder staat wel: Lease time: forever

Ik neem aan dat dat wil zeggen dat de router de IP adressen voor altijd voorbehoud aan de apparaten die verbonden zijn en dat ze normaal eigenlijk wel statisch moeten blijven? of heb ik dat mis?

En waarom is het dan toch veranderd?

Ik kan deze DHCP-server ook uitschakelen. Zou dat het probleem kunnen verhelpen?

Laatst bewerkt:
ik denk dat ik je de vorige keer verkeerd heb begrepen en dat ik de range moet verhogen zodat ik de pc's eronder kan plaatsen met een statisch ipadres?

Maar wat ik vreemd vind is dat de printserver wel een statisch ipadres heeft en we nooit printproblemen hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan