• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

statistiek bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste,

graag wil ik volgend bestand de statistieken berekenen van opleidingen binnen ons bedrijf.

in bijgevoegd bestand heb ik de layout van de werktabel een serieus stuk moeten uitdunnen (gegevens werknemers, userforms, adreslijsten enz) maar de essentie is er wel :)

op tabblad statistiek staat een tabel die auto zou moeten ingevuld worden aan de hand van de gegevens in de werktabel.

per maand zou ik graag een overzicht krijgen van hoeveel werknemers een opleiding gevolgd hebben en voor hoeveel uren in totaal.
let wel, het gaat niet over het aantal opleidingen per persoon, wel over het aantal personen...

ik ben al weken bezig met een goede uitwerking van dit bestand, maar ik raak maar niet op mijn bestemming...

even ter info meegeven dat het niet is omdat ik niet kan:) mijn origineel bestand zit vol met userforms ed die hun werk uitstekend doen :) het is enkel het tabblad statistiek dat me de nek omwringt :)

hopelijk weet iemand hier raad mee! mss Cobbe? :)

groeten,
spiesse

Bekijk bijlage vto forum.xlsm

spiesse,

is dit niet iets voor een draaitabel?

hey haije,

ook dit heb ik in mijn origineel bestand staan, maar als ik bij mijn waarden 'aantallen van naam deelnemer' selecteer, dan krijg ik bv voor arbeider 6 als uitkomst, waardoor mijn aantal in principe niet klopt...

ik heb zo'n vermoeden dat het met een draaitabel nie bien komt :)

groeten
spiesse

spiesse,

kun je dan eens alleen de tabel (wel gevuld met onzingegevens) en die draaitabel posten?

Spiesse,

ik kan het inderdaad ook niet (meer) vinden,
Wellicht iemand anders wel....

tis nen ambetanten e :)

ik heb me ook al sufgezocht... er moet toch 1 manier zijn om het direct te kunnen tellen?

het is volgens mij niet de bedoeling om via een draaitabel en daarboven een andere formule te gebruiken, om zo dan te kunnen verwijzen in mijn statistiek naar die naast-de-kwestie-doende formule? :)

let's go for it :)

spiesse

Code:
jup cobbe,

tis nen moeilijken e...
ik heb iets gevonden maar tis wel via een omweg dat het moet berekend worden...

eerste formule is
Code:
=ALS(SOMPRODUCT((Tabel3[Naam deelnemer]=[@Naam])*(Tabel3[Maand]=Tabel9[[#Kopteksten];[JANUARI]])*(Tabel3[Statuut]=[@Statuut]))>0;1;0)
op die manier krijg ik 1'tjes en 0"ekes waardoor ik met volgende formule
Code:
=AANTALLEN.ALS(Tabel9[JANUARI];1;Tabel9[Statuut];"a")
per statuut het resultaat krijg...

dit geeft me wat ik wil...

mss dat je met die gegevens een nieuwe formule in elkaar kan steken???

groeten,
spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan