• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Statistiek in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemtim

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Hey allemaal,
Ik heb een vraagje. Het is misschien meer statistisch dan het met problemen in excel te maken heeft.
Als ik de functie Percentile gebruik, dan krijg ik een andere uitkomst dan dat ik het handmatig uitreken met een betrouwbaarheidsinterval. Volgens mij kunnen 2 dingen mis gaan; Of ik doe iets fout, of excel bedoelt met percentiel iets anders dan ik bedoel. Ik heb het bestandje in de bijlage gedaan als voorbeeld. Volgens mij zou het gelijk aan elkaar moeten zijn.

Bedankt!!

Bijlagen

Beste willemtim:p,

BHI-grenswaarde en percentielscore zijn niet hetzelfde!

"Het percentiel komt niet overeen met het betrouwbaarheidsinterval, want betrouwbaarheidsinterval hangt af van de uitersten (er zit een gemiddelde in de berekeningswijze) en percentiel is een gewoon getal. vb. in de reeks 1-10 is 9 het 90ste percentiel. Dit blijft ook zo als het 1-9 en 100 is. Betrouwbaarheidsinterval verandert dan wel."

Succes verder!:thumb: case closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan