• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Statistische functies met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoCompy87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
284
Ik heb weer een vraagje...

Ik heb een database met gegevens (rij 1 met de kolomkoppen, rij 2 t/m x met de gegevens). Nu zou ik graag een aantal dingen op een ander blad willen weergeven met behulp van VBA (ook een beetje om er zelf weer van te leren :)). Wie kan mij helpen?

1. Het aantal gegevens in een kolom tellen.
2. De minimumwaarde uit een kolom zoeken, en dan een andere waarde uit diezelfde rij weergeven.
3. Hetzelfde als 2, maar dan de een-na-laagste waarde.

Met Excel-formules zou ik er denk ik wel uitkomen, maar als het met VBA kan, zou dat wel beter zijn in mijn bestand :)

Alvast bedankt :thumb:
 
Ik heb weer een vraagje...

Ik heb een database met gegevens (rij 1 met de kolomkoppen, rij 2 t/m x met de gegevens). Nu zou ik graag een aantal dingen op een ander blad willen weergeven met behulp van VBA (ook een beetje om er zelf weer van te leren :)). Wie kan mij helpen?

1. Het aantal gegevens in een kolom tellen.
2. De minimumwaarde uit een kolom zoeken, en dan een andere waarde uit diezelfde rij weergeven.
3. Hetzelfde als 2, maar dan de een-na-laagste waarde.

Met Excel-formules zou ik er denk ik wel uitkomen, maar als het met VBA kan, zou dat wel beter zijn in mijn bestand :)

Alvast bedankt :thumb:

Je kunt gebruik maken van WorksheetFunction.
Bijv.:
Msgbox Application.WorksheetFunction.Max(ActiveSheet.Range("A1:A10"))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Let er vooral op dat het bereik in de MAX functie maar ook in vele andere functies, een Range moet zijn.

Dus dit is tekst en zal niet werken:

Code:
Application.WorksheetFunction.Max([B]"A1:A3"[/B])

En scheidingsteken is een ,

Voor de rest kan er niet zo heel veel fout gaan :thumb:

Wigi
 
Het lukt eigenlijk heel goed allemaal, bedankt voor de hulp :thumb:

Ik heb alleen een probleempje waar ik nog even niet uit kom. In de database staat ook een kolom met geboortedatums (en een andere kolom met namen). Is het mogelijk om op basis hiervan een overzichtje te krijgen met de drie mensen die als eerste jarig zullen zijn?
 
Daarover staat een hele pagina op mijn site, zie bij Excel, dan Voorbeeldbestanden, dan "Eerst jarig".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan