Status blijft "netwerkadres verkrijgen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Voor een kennis zou ik Windows XP opnieuw installeren op hun laptop, een Acer Aspire 5020. De installatie cd's hadden ze niet meer, dus moest ik de drivers van de website van Acer halen. Daar stonden meerdere drivers voor LAN/Modem: Realtek (stuurprogramma voor LAN), Foxconn (stuurprogramma voor modem), Broadcom (stuurprogramma voor draadloos-netwerk) en Foxconn (stuurprogramma voor draadloos-netwerk). Ik ben er niet zo in thuis, dus ik wist niet precies wat ik wel en niet moest installeren. Ik zag wel een sticker op de laptop van Broadcom, dus die heb ik geïnstalleerd. En het Realtek stuurprogramma.

Bij apparaatbeheer zie ik bij netwerkadapters: 1394-netwerkkaart, Broadcom 802.11g netwerkadapter en Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC staan.

Vervolgens probeer ik verbinding te maken met het draadloos internet (zij hebben deze laptop zelf altijd gebruikt met draadloos internet van KPN, ik heb draadloos internet van Ziggo). De laptop vindt de netwerken, ik vul alle benodigde gegevens in, en de laptop gaat proberen verbinding te maken. Er komt echter nooit een verbinding tot stand, het blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen". Met een kabel er in komt er wel een internetverbinding tot stand.

Wat kan ik proberen om toch ook een draadloze internetverbinding tot stand te krijgen? Alsnog andere drivers installeren? Nieuwere drivers? En welke dan precies?

Alvast bedankt:thumb:

Sorry, het is al opgelost :o
Heb even hulp gekregen en het zat 'm in de WPA2 sleutel. Het is me dus gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan