Status connected maar geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

heerison

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Goedendag,
Ik loop tegen het volgende aan:

Mijn browser krijgt geen toegang tot het internet. Hij geeft aan dat de "operation timed out when attempting to contact www.xxxxxxx.com". Ondanks het feit dat mijn router de status connected heeft. Ondanks het feit dat een peer to peer programma wat ik DAARNA opstart wel toegang tot het internet krijgt. Krijg ik eenmaal toegang dan werkt alles perfect.

Het releasen en renewen via mijn router helpt niet. Het enige wat helpt is het opnieuw opstarten van mijn pc. Dit is niet altijd voldoende, soms moet ik ook nog de stekker van mijn router eruit/erin doen.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? Want ik sta hier echt voor een raadsel..

Windows XP Pro
Browser: Firefox 1.0.4
ADSl Modem/router: SMC 7404 WBRB

welke firewall ?
eventueel andere internet security proggies ???

Alvast bedankt voor het reageren Elisa en De Jean.

De internet cache leeg ik regelmatig, dus heb ik een sterk vermoeden dat het niet daar aan ligt. Andere suggesties?

Overigens gebruik ik Zonealarm als firewall.

Als je de stekker van de router er af en toe uittrekt maak je in wezen ook de router schoon. Ik doe het regelmatig. Ook je router kan vollopen.
Vanmiddag heb ik hopelijk meer tijd om mee te denken ;)

Geplaatst door Elisa
Als je de stekker van de router er af en toe uittrekt maak je in wezen ook de router schoon. Ik doe het regelmatig. Ook je router kan vollopen.
Vanmiddag heb ik hopelijk meer tijd om mee te denken ;)
:8-0: hoe kan men routr vollopen ? n welke stekker trek je eruit ?

In de router wordt ook van alles bijgehouden. Bij sommige routers kun je het via een schermpje doen. Als je dat niet hebt trek je gewoon de stekker er uit.
Moet ik zo ook weer eens doen. Zodra de boel langzaam gaat lopen is dat de manier.
Gewoon de stroomstekker of aan en uit doen op de router. (niet resetten natuurlijk ;) )

Geplaatst door Elisa
In de router wordt ook van alles bijgehouden. Bij sommige routers kun je het via een schermpje doen. Als je dat niet hebt trek je gewoon de stekker er uit.
Moet ik zo ook weer eens doen. Zodra de boel langzaam gaat lopen is dat de manier.
Gewoon de stroomstekker of aan en uit doen op de router. (niet resetten natuurlijk ;) )
heb ik op 3 jaar tijd nog nooit gedaan ... werkt nog perfect !
but thx 4 the tip !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan