status overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dralex

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2011
Berichten
154
Bekijk bijlage 135689Bekijk bijlage 135691Bekijk bijlage 135693
]ik ben bezig met een status overzicht per oplevering te maken maar kom wat drempels tegen.

ik heb een tabel 'oplevering' hier staan de opleveringen en een tabel 'status overzicht' waar alle gegevens opgeslagen moet worden
ik heb een formulier 'oplevering' en subformulier 'status overzicht' met de velden 'oplevering', 'categorie', 'aantal', 'gedaan', 'nog te doen'.

veld 'oplevering' wordt automatisch gevuld door het hoofdmenu.
Categorie en aantal heb ik in 1 query staan maar het lukt mij niet om de resultaten van de query in mijn formulier te krijgen.

Code:
SELECT DISTINCT b.Categorie, Count(i.Ftg_Id) AS Aantal
FROM Basis_info_test AS b LEFT JOIN Ftg_info AS i ON b.Basis_info_test_Id = i.Basis_info_test_id
WHERE (Not i.[Auto test]=Yes)
GROUP BY b.Categorie;
 
Ik snap steeds minder van je db... er zitten nu allerlei tabellen in die niet goed gekoppeld zijn, en waar je geen referentiële integriteit kunt afdwingen. Die relaties kun je dus net zo goed weggooien, of vervangen door een relatie waarbij je een datumveld koppelt aan het veld Opmerking. Is dat niet zinloos? Ja, dat is zinloos; maar dat zijn de huidige relaties ook! Alleen wek je daarmee nog enigszins de indruk dat je gegevens aan elkaar probeert te koppelen die bij elkaar horen... Dus controleer eerst a) waarom je niet goed koppelt) en b) hoe je dat moet aanpassen. Verder gebruik je nog steeds keuzelijsten in tabellen; dat raad ik je toch echt af: niet alleen onzinnig, want als het goed is werk je niet in tabellen, maar in queries zie je ineens heel iets anders terug als in je tabellen... een tabel moet weergeven wat je opslaat, en verder geen flauwekul in tabellen!

Wat betreft je vraag: er hangt een macro aan het veld [Categorie]: waarom? In de tabel [Status Overzicht] had je van het veld [Oplevering] een sleutelveld gemaakt: omdat je tabel [Oplevering] ook een sleutel heeft op [Oplevering], kun je die twee tabellen alleen maar een één-op-één relatie geven. Niet dat je dat gedaan had: ze waren niet gekoppeld... Maar dat sleutelveld....

Volgens mij heb je weer genoeg om over na te denken; ik hoop dat ik in een volgende versie de tabellen niet meer hoef 'op te schonen' van nutteloze keuzelijsten ;)
 
ik ga eerst ff opschonen.
Heb nooit een database gemaakt dus zitten ook veel probeersels in (eerst kijken proberen en dan pas vragen is mijn moto:))

Heb je nog tips?
 
Beste octafish

Ik heb de database flink opgeruimt en tabellen tabellen gelaten (dus geen selectie in tabel:)).
nu heb ik een query gemaakt (qStatus_Auto_test) wat de aantal records telt.
Dit wil ik in een overzicht plaatsen en opslaan met als extra velden: Oplevering, gedaan, nog te doen.
Zo kan ik namelijk zien welke categorieen (testen) er zijn gedaan en hoeveel er nog moet gedaan worden.
ik kom echter niet verder dan de query. ik snap niet hoe ik het in een tabel krijg.

hopelijk kan jij mij helpen (of iemand anders)

nieuwe db bijgevoegd.
Bekijk bijlage 136627
 
of als er andere ideeeen zijn om een status overzicht te maken hoor ik het graag
 
Een tabel vul je met een Toevoegquery, en maak je met een Tabelmaak query. Als basis kun je tabellen en/of queries gebruiken. Je geeft niet aan waar de andere informatie vandaan moet komen. Noch in welke tabel je de gegevens wilt opslaan.
 
tabel moet ik nog maken.
Maar het zal status overzicht_autotest heten met de velden categorie, aantal, gedaan, nog te doen.

gegevens voor de velden categorie en aantal moet uit de query qStatus_Auto_test komen die het opzijn beurt uit tabel gt_ftg_info haalt.
de velden gedaan en nog te doen is handmatig omdat dit elke oplevering anders is.
 
Hoe zie je dat in combinatie met een toevoegquery? Wil je die velden niet gevuld hebben?
 
ik ga ff stoeien met de toevoegquery volgens mij heb ik daar wat over het hoofd gezien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan