Status stand-by

Status
Niet open voor verdere reacties.

gillex

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Ik maak vaak gebruik om mijn PC in de stand-by status te zetten, echter nadat ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd heb krijg ik hem niet meer uit deze status. Vroeger kon ik dit met de aan/uit knop doen.
Bestaat er som een mogelijkheid om dit in te stellen?

Alvast bedankt,
Gillex

Eerste vraag is of als je via Start -> Afsluiten kiest je ook de keuzemogelijkheid Standby hebt.

Indien ja, dan kun je verder. Start-knop, Uitvoeren kiezen, en invullen: powercfg.cpl
Op Ok drukken en in het geopende programma het tabblad Geavanceerd kiezen, en de werking van de Aan-Uit knop op Standby zetten.

Succes,

Tijs.

Ja Thijs ik heb jou aanwijzingen opgevolgd echter ik zie geen mogelijk om de aan/uit knop zodanig in te stellen dat hij de situatie uit de standby status kan halen.
De mogenlijkheden die ik wel aantref zijn:
Geen actie ondernemen.
Mij vragen wat moet gebeuren.
Standby inschakelen
Slaapstand inschakelen.
Afsluiten.

Gillex

Ik heb daar Standby inschakelen gekozen.
Bij de eerste keer (kort) Aan/uit knop drukken: Systeem in standby
Bij de tweede keer (kort) Aan/uit knop drukken: Systeem weer uit standby

Het werkt dus bij mij, kies dus Standby inschakelen als functie van de Aan/Uit knop.

NB: Daarmee is niet gezegd dat je niet op een andere manier je systeem in Standby mag zetten (bijv. met een speciale knop op je toetsenbord etc.) Het gaat er maar om dat je hiermee blijkbaar ook je systeem weer uit Standby kunt halen met je Aan/Uit knop met die instelling.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan.
Ik heb de aan/uitknop in de status "standby in" gezet.
Als ik de aan/uitknop kort indruk gaat de PC naar de Standby status, echter als ik een tweede maal op deze toes druk komt hij er niet meer uit.
Ik krijg hem gewoon niet meer uit de standby status.

Gillex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan