Statusbalk verdwijnt telkens in Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
hallo,

Ik heb een klein probleempje met de statusbalk in Windows Verkenner: Iedere keer dat ik de verkenner
opstart is de statusbalk verdwenen onderin. Ik kan hem
wel weer handmatig terughalen voor de map die ik actief heb. Zodra ik echter naar een andere map ga is ie weer verdwenen. Bij iedere map moet ik hem dus handmatig activeren. Dit is knap lastig.

Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me niet de balk definitief in het zicht te houden.

Wie helpt me? Ik werk met WinXP Professional.

T

Dus als je gewoon de Verkenner opstart en aanvinkt bij Beeld > Statusbalk, wordt dat niet onthouden?

Aanvulling: Open verkenner, verander de weergave naar Lijst, schakel de statusbalk in, ga dan naar de opties van Verkenner, naar tab Weergave en klik op Alle mappen zo weergeven. (tip van M@rio)

Laatst bewerkt:
Helaas, dit heeft niet gewerkt. Na het opnieuw starten van de Verkenner is de statusbalk weer weg. Heb ook geprobeerd om de door jou gegeven tips uit te voeren en de pc te herstarten alvorens de verkenner weer te openen, maar ook dat hielp niet..

Kan dit ergens in de registry zitten? Kweet dat het link is om daar iets te wijzigen maar als het moet dan wil ik dat proberen..ik zie je reactie tegemoet.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125146&highlight=Verkenner+and+statusbalk

Daar staat o.a. dit:

Stel in als lijst. Zet bij beeld ook vinkje bij statusbalk. Daarna met rechter muisknop op lege plaats van de werkbalk en kies voor "De werkbalken vergrendelen". Ga daarna naar Extra\mapopties\weergave. Klik op "alle mappen toepassen".

Controlleer in het register de aanwezigheid van de volgende sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
"Show_StatusBar"="yes"
"Show_URLinStatusBar"="yes"

Typ regedit in start\uitvoeren om in het register te komen.

Meer info

Anders zou ik het niet meer weten. :)
Nog meer topics

Laatst bewerkt:
Helaas,

het werkt bij mij niet. Heb alles dubbel geprobeerd maar de statusbalk blijft weg na opstarten Verkenner. Ook na activeren verdwijnt ie na het selecteren van een andere map.

Mocht jij niets meer hebben, is er dan iemand anders die hiervoor een oplossing weet?

OK, ga ik proberen.

Ik heb McAfee 8 Pro draaien, die geeft aan dat er niets te vinden is. Spybot S&D draait regelmatig (wekelijks) en heeft gister (zondag) niets gevonden. Ad-Aware SE ook laten draaien, niets gevonden....

Ga de Hijack this log proberen.

Logfile Hijack This voor probleem met verdwijnende statusbalk in Windows Verkenner

Hieronder staat de logfile die HijackThis heeft aangemaakt. Voor alle duidelijkheid:
McAfee 8 Pro antivirus
ZoneAlarm Firewall
Spybot S&D actief (incl recentste updates)
Ad-Aware SE actief (incl recentste updates)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je log hoort hier niet, maar in de volgende sectie kan je hem opnieuw plaatsen.:)

klik --> Hijackthis Log's <--klik.

Vermeld daar je probleem erbij.

Heb mijn log geplaatst, is bekeken en blijkt schoon te zijn.

Is er iemand die nog tips heeft ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan