Beste forumgebruikers,
In een excel bestand heb ik een overzicht met data, waarin ik de status van een offerte bij wil houden. Graag zou ik aan elke regel een status koppelen, waarbij de cel met statusinformatie moet voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Een regel uit het excelbestand heeft dus óf de status X, óf status Y, óf status Z. Hoe maak ik een dergelijke formule?
Status
Procedure niet bekend - Cel C12=00-01-00
In behandeling -C12>7
Datum bijsturen naderd - C12=<7
Fataaldatum naderd -D12=<7
Fataaldatum verlopen -De fataaldatum is verlopen maar G12=ONWAAR
Zaak afgesloten - G12 = WAAR
Ik denk dat de bijlage meer duidelijkheid verschaft.
De gegevens in het werkblad worden middels een macro opgehaald uit andere excelbestanden. Deze heb ik echter even weggehaald voor het functioneren van het bestand.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bekijk bijlage Monitoren_excel.xls
In een excel bestand heb ik een overzicht met data, waarin ik de status van een offerte bij wil houden. Graag zou ik aan elke regel een status koppelen, waarbij de cel met statusinformatie moet voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Een regel uit het excelbestand heeft dus óf de status X, óf status Y, óf status Z. Hoe maak ik een dergelijke formule?
Status
Procedure niet bekend - Cel C12=00-01-00
In behandeling -C12>7
Datum bijsturen naderd - C12=<7
Fataaldatum naderd -D12=<7
Fataaldatum verlopen -De fataaldatum is verlopen maar G12=ONWAAR
Zaak afgesloten - G12 = WAAR
Ik denk dat de bijlage meer duidelijkheid verschaft.
De gegevens in het werkblad worden middels een macro opgehaald uit andere excelbestanden. Deze heb ik echter even weggehaald voor het functioneren van het bestand.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Bekijk bijlage Monitoren_excel.xls
Laatst bewerkt: