Steam doet niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Ik heb een aantal maanden geleden MW2 gekocht, daarna ook Black Ops.
Deze komen, onaangekondigt op de DVD cover, met Steam...
Steam heeft mij al vanaf begin niet aangestaan, het geheugen verbruik wat hoger is dan Modern Warfare 2, de langzame servers waar je content op staat en vooral het altijd crashende platform...
Nou maakt Steam het echter compleet door totaal, niets, te doen.
Als ik Steam start logt hij automatisch in, het scherm komt, ik krijg wat nutteloze reclame en ik kan beginnen.
Ik ga naar mijn games en klik bij Black Ops op 'Play game' wat in mijn wereld betekent 'Steam zal de game starten, daarna zal deze verschijnen'.

Steam wilt echter een vage 'voc3 buildbot' update doen, en als ik door UAC van Windows de pop-up met Ja beantwoord, gaat het update venster van Steam weg.

Één keer kreeg ik zelfs feedback, Steam zei dat ik offline was (grootste onzin,30MB kabel is niet wat je offline noemt), en dat mijn bestanden niet gesynchroniseert kunnen worden, wat in houdt dat hij niet niets kan doen aangezien ook dat synchroniseren van singleplayer games bij mij nog nooit gebeurt is.

Verder dan dit komt Steam niet.

Ik heb al opnieuw opgestart, tig keer opnieuw aangemeld in Steam en compatibiliteits instellingen veranderd.
Ik ben nu op het punt dat ik Steam liever kwijt ben, mijn vraag is dan ook: Kan ik dit oplossen zonder 30GB opnieuw te downloaden, of is een werkende versie van steam, een soort tooltje waarmee je zonder Steam alsnog je games kan starten?
Ik heb het echt flink gehad met Steam...

EDIT: Steam doet weer iets anders, iedere keer dat ik op 'Play game' klik loopt hij vast en sluit Windows het maar af...
Waar kan dit allemaal aan liggen?

Laatst bewerkt:
heb je steam al geherinstalleerd?

het werkt hier hemels, die updatis voor het starten zijn om te controleren of je ovel alle benodigdheden bezit en voor de steam overlay. De steam servers zijn de laatste maanden niet meer down geweest, dus vreemd dat jij dit zo ervaart.

Hier ook geen problemen met Steam. Inderdaad herinstallatie proberen. Eest kijken of Steam wel een backup kan maken van je games.

En hier nog een happy gebruiker. Prima downloadsnelheid van de servers en geen problemen met beschikbaarheid etc.

Je kunt overigens de steamapps map bewaren/kopieren. Op die manier hoef je geen 30gb opnieuw te downloaden.

Ik heb Steam vanochtend opnieuw geinstaleerd, zonder resultaat.
(Bestanden van games eerst even gebackupt)...

Nu dan maar opnieuw downloaden...

Maar jullie hebben wel een redelijke download snelheid?
Ik haal met Dreamspark (Microsoft Download Center) download snelheden tot 25Mb/s maar Steam wil niet sneller dan 240Kb/s...

PS: Ah, bij spellen... Had het hele forum 'Spellen' niet gezien...

Regelmatig tegen de 5 a 6MB download met Steam. Heb een 60Mbit verbinding.

Tegen de 3mb op en 40mb lijn.

Hou er wel rekening mee dat de steamclient kijkt of je aan het internetten bent. Is dit het geval dan schroeft hij de snelheid flink terug. Dit is waarschijnlijk bedoeld om het downloaden stil in de achtergrond te laten plaatsvinden. Geen idee of je dit kunt uitschakelen.

Ik haal een stelheid van 20 mbit op een 16 mbit abbenoment (vdsl 2 van kpn), lekker snel dus :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan