Steam kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mbevel

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Ik heb Call of Duty 6, maar steam kan geen verbinding maken. Ik heb eerst steem van de cd gehaald, die verwijderd en toen op de website van Steam het programma gedownload. Maar hij zegt, Steam.exe, om het te gebruiken moet je eerst verbinding maken. Hoe moet het nu??

mvg, Marten

Heeft steam wel toestemming van je firewall om contact te leggen met internet?

Heb je een steam account?

ja, die moest ik aanmaken tijdens de installatie van Call of Duty. Ik heb daar ook een registratiebevestiging van gekregen, dus die is wel goed gegaan.

de exacte foutcode is: Steam.exe (main exception): To run Steam, you must first connect tot the Internet

mvg,

Je gebruikt toch niet toevallig programma's als PeerGuardian of PeerBlock? Deze kunnen namelijk de IP adressen van Valve (Steam) blokkeren.

Je gebruikt toch niet toevallig programma's als PeerGuardian of PeerBlock? Deze kunnen namelijk de IP adressen van Valve (Steam) blokkeren.

Ik heb wel Limewire en Ares, P2P progjes

PeerBlock en PeerGuardian zijn programma's waarmee je IP adressen kunt blokkeren van overheden, bedrijven en organisaties. Ze worden veel gebruikt door P2P gebruikers. Maar als je geen van beide programma's op je PC hebt staan, dan ligt het probleem niet daar.

Laatst bewerkt:
PeerBlock en PeerGuardian zijn programma's waarmee je IP adressen kunt blokkeren van overheden, bedrijven en organisaties. Ze worden veel gebruikt door P2P gebruikers. Maar als je geen van beide programma's op je PC hebt staan, dan ligt het probleem niet daar.

nee, die programma's heb ik niet. Andere oplossingen????

Welke firewall gebruik je? Windows Firewall of een ander programma? Indien je een andere firewall gebruikt dan WF, is het mogelijk dat WF toch aanstaat. Je moet deze dan uitzetten. Anders heb ik geen ideeën meer.

Ik gebruik Windows Firewall. Deze stond uit, toen werkte het niet dus ik heb het maar weer aangezet.

mvg

Je hebt wel gewoon verbinding met het internet?

Misschien nog nodig een poort te openen in je modem/router?

Ja, ik heb verbinding met internet. Hij heeft ook de registratiegegevens van mijn account gewoon doorgestuurd, ik heb daar een bevestiging van ontvangen. Hoe moet dat poortje open? Ik zit met een laptop op de modem (of router, wat is het verschil eigelyk) beneden, waar nog meer pc op zitten. draadloos.

mvg,

Laatst bewerkt:
ik heb nog even een plaatje van het steamberichtje.

gr.Naamloos.png

Ik zet de status opgelost.

Het maakt me niet zoveel meer uit. (COD)

toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan